به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، به نقل از بسیج، اظهارات هنجارشکنانه هاشمی از ابتدای دولت تدبیر تا کنون حاوی پیام های مهمی است که نشان از پشت پرده های مهمتری دارد. بی شک جریانی که برای منافع حزبی و بعضا شخصی شان درصدد به شکست کشاندن دولت است، همان جریانی است که دولتمردان را از دستورکار واقعی آن که حل مشکلات اقتصادی مردم هست منحرف کرده و آنان را وارد وادی مبارزه با اعتقادات دینی ملت یا حمایت از جریان فتنه کرده اند.
متاسفانه عده ای با روی کارامدن دولت یازدهم و سوءاستفاده از شعار اعتدال قصد دارند تا به اهداف سیاسی مدنظرشان دست پیدا کرده و در نهایت دولت را از مسیر اصلی خود خارج کنند. نمونه ای این افراد، اکبر هاشمی رفسنجانی است که در برهه ای، با خاطره گویی هایی بی اساس، سعی در انحراف افکار عمومی دارد.
نمونه ای از اظهارات شاذ آقای هاشمی به بحث مجلس خبرگان و نحوه ی ورود سید حسن مصطفوی به عرصه انتخابات خبرگان برمی گردد. اظهارات ساختارشکنانه و جنجالی هاشمی رفسنجانی در سالگرد ورود امام به میهن در فرودگاه مهرآباد علاوه بر جریان های سیاسی، نمایندگان و شخصیت های اصولگرا مورد اعتراض اصلاح طلبان نیز قرار گرفته و آنها نیز تاکید کردند هاشمی در این میان به دنبال منافع شخصی است؛ که از جمله این افراد می توان به محمدعلی ابطحی، مصطفی کواکبیان، عباس عبدی و ... نام برد.
پس از توئیت جنجالی منتسب به هاشمی رفسنجانی و نظر منفی درباره ساخت موشک بود که کشورهای غربی به دبیرکل سازمان ملل نامه ای علیه توان موشکی کشورمان نوشتند و بان کی مون نیز از آزمایش های موشکی ایران ابراز نگرانی کرد. در آن پیام توئیتری آمده بود: دنیای فردا دنیای گفتمان ها است نه موشک ها!
امام خامنه ای روز 11 فروردین با گفتن این جمله که «روزگار، روزگار همه چیز است هم مذاکره هم موشک» آنگونه قاطع در مقابل این سخن واکنش نشان داده و آگاهانه بیان کردن «دنیای فردا دنیای مذاکره است نه موشک» را مصداق خیانت تعبیرمی کنند تا هم انقلابیون پشیمان کنونی را از فرستادن پالس در این شرایط حساس به سمت دشمن بر حذر دارند وهم اینکه آب پاکی را بر روی دست دشمنان بریزند که دل بستن به عناصر داخلی با دیدگاه های متفاوت، آب در هاون کوبیدن است.
هاشمی خائن است یا جاهل؟/ وقتی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام! منافع ملی را نشانه می گیرد
اما هاشمی، اخیرا در اظهار نظر دیگری گفته است: اگر می بینید آلمان و ژاپن این روزها محکم ترین اقتصاد دنیا را دارند، اینها بعد از جنگ جهانی دوم از اینکه نیروی نظامی داشته باشند محروم شدند... نیروهای نظامی بیشترین خرج کشورهای در حال جنگ را می بردند و از این رو با این اقدام پول هایشان آزاد شد و به دنبال کارهای علمی و تولیدی رفته و اقتصاد دانش بنیان برای خود درست کردند، لذا دیگر آسیب پذیر هم نیستند، این راه در ایران باز شده است و مدیران و دلسوزان و معلمان باید وارد این فضا شوند، مطمئنم  دوره دوم دولت روحانی می تواند ما را به آنجا برساند!
نکته حائز اهمیت اینجاست که او می گوید «این راه در ایران باز شده است» و تاکید می کند که مطمئنم دوره دوم دولت روحانی می تواند ما را به آنجا برساند. شاید اقدامات اخیر برخی بانک های داخلی در راستای اجرای توافق با FATF و تحریم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، شروعی برای تضعیف قوای نظامی کشور باشد. پیش از این نیز دولت محترم مدعی تدبیر، در لایحه اصلاحیه بودجه 95 پیشنهادات تأمل برانگیزی را مطرح کرده بود؛ دولت در این لایحه پیشنهاد حذف بودجه 5 هزار میلیارد تومانی متعلق به نیروهای مسلح را مطرح کرده بود.
این اظهارات از سوی هاشمی رفسنجانی در حالی بیان شده است که امام خامنه ای در دیدار با فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) بر افزایش توان آمادگی های نیروهای مسلح تاکید فرمودند. معظم له در دیدار با فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء خاطرنشان کردند: ما با چنین دشمنی مواجه هستیم که حق دفاع را نیز برای ملت ما قائل نیست و در واقع می گوید بدون دفاع بمانید تا هر زمان که خواستیم، بتوانیم کشورتان را مورد تهاجم قرار دهیم.
فرمانده کل قوا همچنین بر هوشیاری، اقدام به هنگام و به کارگیری روش های متنوع و ابزارهای پیشرفته در پدافند هوایی تأکید و خاطرنشان کردند: دشمن باید بفهمد که اگر تهاجم کند، ضربه ی محکمی خواهد خورد و دفاع ما شامل پاسخگویی نیز خواهد بود.
به هر جهت به نظر می رسد این نوع سخنان بیش از آنکه نفع و سودی برای کشورمان داشته باشد بهانه تراشی و آتش تهیه برای دشمنان علیه کشورمان محسوب می شود که می توان آنرا به خودزنی های بزرگ علیه منافع ملی تعبیر کرد. هاشمی سال جدید را نیز با این سخنان متناقض آغاز کرد و مشخص نیست تا کی این موارد از سوی وی ادامه خواهد داشت؟ سوالی که در این میان بر اذهان متبادر می گردد این است که آیا اظهارات رئیس تشخیص مصلحت از روی ناآگاهی است یا از روی خیانت؟
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان