صائب تصریح کرد: دشمنان برنامه های جذابی را برای جذب به سوی خود و تخریب فرهنگ ایجاد کردند و باید گفت از شکافی که صدا و سیما به وجود آورد نهایت استفاده را کردند.

دکتر کیوان صائب در گفت وگو با خبرنگار لنگرنیوز ، با بیان اینکه یکی از مسائلی که دشمنان ما پیگیر آن بوده و تا حدی هم موفق شده مسائل فرهنگی است، اظهار کرد: بحث مسائل فرهنگی یک شبه کارش را نشان نمی دهد و این تغییرات به صورت پلکانی انجام می شود و نوع حجاب زنان در زمان انقلاب را می توان با مرور مقایسه کرد.

وی افزود: دشمن هیچ وقت به صورت یکبار ما را مورد تاخت و تاز قرار نداد و به صورت آهسته و آرام وارد تخریب فرهنگی در کشور شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود گفت: فرهنگی که در دهه 70 در کشور وجود داشت و نوع رفتار کودکان با بزرگان را آموزش می داد امروزه  آن را مشاهده نمی کنیم و این ناشی از تغییر فرهنگ است.

 صائب تصریح کرد: دشمنان برنامه های جذابی را برای جذب به سوی خود و تخریب فرهنگ ایجاد کردند و باید گفت از شکافی که صدا و سیما به وجود آورد نهایت استفاده را کردند.

وی خاطرنشان کرد: در کشور فقط یک قشر خاص وجود ندارد و برنامه های صدا و سیما باید مربوط به تمام اقشار باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود با بیان اینکه برنامه ها باید برای همه افراد و اقوام با حفظ فرهنگ ایرانی و اسلامی ساخته شود، افزود: اگر صدا و سیما قرار است برنامه ای بسازد باید تمام طیف ها و اقشار را ببیند و برنامه ای بسازد که سبب جذب مردم شود.

صائب افزود: کسی که صراط المستقیم است اگر برنامه ساخته شود یا نشود در مسیر درست خود حرکت می کند و برنامه ها باید برای کسانی که مسیر بی راهه هستند جذاب باشد.

وی با بیان اینکه صدا و سیما در تولید برنامه های خود قشرنگری نکند، تصریح کرد: سریال هایی مثل سربداران، روزی روزگاری و امثال اینها که در دهه 70 ساخته شد به مراتب با محتواتر از برنامه های ساخته شده در امروز بودند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود تاکید کرد : پر محتواترین فیلم ها در دهه 60 و 70 ساخته شد اما امروز مفهوم آدم کشی در فیلم ها مشاهده و بیشتر از نوع اکشن تولید می شود.

دکتر صائب با انتقاد از متولیان فرهنگی گفت: وزارت ارشاد در خصوص تولید بازی های کامپیوتری در مراکز فروش نظارتی ندارد و بازی هایی دیده می شود که با کشتن امتیازها بیشتر می دهد و این بر روی ذهن کودک تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه امروزه تغییر فرهنگ ها با سی دی ها و ماهواره ها انجام می شود و دلیل آن شکافی است که خودمان ایجاد کردیم، افزود: دیش های ماهواره ها بر روی پشت بام ها، نشان از عدم رضایت مردم از تولید و پخش برنامه های صدا و سیما دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود خاطرنشان کرد: یکی از آثاری که روند طلاق در کشور را بالا برده فیلم های ماهواره ای دشمن است و دشمنان از طریق پخش فیلم ها، خیانت و ضدارزش ها را به داخل خانواده ها تزریق می کنند و حتی در روحیه نوجوانی که در مرحله رشد است آثار مخربی می گذارد.

صائب گفت: نوجوان همچون یک سی دی خام است که می توان هر چیزی را بر روی آن کپی کرد و در فکر تخلیه انرژی خود است و اگر ما فرصت تخلیه را برای نوجوان فراهم نکنیم بی شک در دام دشمن می افتد.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که ایام فراغت نوجوانان را فقط در ایام تابستان می بینیم و بقیه ماه های سال را نادیده می گیریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود اظهار کرد: برای بهبود وضعیت فرهنگی باید زیر ساخت ها را درست کرد و صرفا پخش و تولید فیلم ها، فرهنگ ایجاد نمی کند.

وی گفت: امروزه در بحث فرهنگی از دشمن آسیب دیده ایم و برای رفع این آسیب باید تلاش ها در تمام سطوح بیش از پیش شود و نامگذاری امسال فرصت مناسبی برای از بین بردن شکاف های فرهنگی و تلاش دسته جمعی است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان