مسئول بسیج رسانه استان گیلان در حاشیه برگزاری دوره آموزش حرفه ای خبرنگاری پیشرفته به خبرنگار لنگرخبر اظهار داشت: درگذشته دوره های آموزشی مقدماتی خبرنگاری برگزار شد که در این دوره، آموزش پیشرفته خبرنگاری و خبرنویسی 24 و 25 شهریور و برای نخستین بار در استان گیلان برگزار می شود.



 



محسن جعفری بابیان اینکه در این دوره 90 خبرنگار ثبت نام کرده بودند، افزود: به دلیل تعداد زیاد ثبت نام کنندگان، 60 نفر در این دوره حضور دارند و 30 نفر دیگر برای دوره بعدی در مهرماه شرکت خواهند کرد.



 



وی با اشاره به حضور اساتید کشوری و استانی، گفت: کلاس های سواد رسانه ای، اینفوگرافیک، اخلاق رسانه، خبرنگاری بحران، قانون مطبوعات، فن های القا و الگو، فن های خبرنویسی و ... ازجمله کلاس های آموزشی در این دوره هستند.



 



جعفری بابیان اینکه خلاصه حاکمیت در دین انقلاب خلاصه می شود، تصریح کرد: دشمن با تمام توان و استفاده از مجهزترین تجهیزات در حال مقابله با انقلاب است و باید تلاش کنیم این نگاه دشمن غالب نشود.



 



مسئول بسیج رسانه استان گیلان عنوان کرد: بسیج رسانه به دنبال کمک، انسجام، همدلی و هم زبانی بین تمام رسانه های استان است.



 



وی بابیان اینکه به دنبال صف بندی و جناح بندی نیستیم، افزود: تربیت نسل جدید رسانه و ارتقا سواد رسانه ای در تراز انقلاب اسلامی از اهداف بسیج رسانه است.



 



جعفری با اشاره به ادامه برگزاری دوره های آموزش خبرنگاری، اظهار داشت: دوره های آموزش خبرنگاری و رسانه به محلات منتقل می شود.



 



مسئول بسیج رسانه استان گیلان گفت: رسانه یکی از مؤلفه های قدرت نرم است و باید بدانیم که در چه شرایطی از آن باید استفاده کرد.



 



وی نگاه غالب رسانه های غربی را مدیریت ذهن مخاطب دانست و بیان کرد: رسانه های غربی با انتشار برخی تیترها ارزش را به ضد ارزش و زشت ها را زیبا جلوه می دهند و خبرنگار و رسانه در تراز انقلاب اسلامی می تواند با انتشار حقایق مردم را نسبت به اخبار و وقایع اطراف مردم آنان را آگاه سازد.



 



جعفری افزود: دشمن با بهره گیری از شبکه های ماهواره ای، به داخل منازل و ذهن کودکان نفوذ کرده اند که امام خامنه ای بارها دغدغه خودشان را در خصوص نفوذ دشمن در بحث های اجتماعی اعلام کرده اند.



 



مسئول بسیج رسانه استان گیلان بابیان اینکه باید به دنبال قهرمان پروری و الگوسازی باشیم، اظهار داشت: بسیج رسانه به دنبال فرهنگ سازی و گفتمان سازی با استفاده از ظرفیت خبرنگاران و رسانه ها در تمام حوزه ها است.



 



به گزارش لنگرخبر، نخستین دوره آموزش پیشرفته خبرنگاری و خبرنویسی با حضور 60 خبرنگار استان گیلان 24 و 25 شهریور در مجتمع یاس برگزار می شود.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان