به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، اخیرا اخباری در مورد سفر پنج نماینده ی مجلس شورای اسلامی به مسابقات پارالمپیک ریو در رسانه های کشور منتشر شد که عکس العمل ها و واکنش هایی را در کشور برانگیخت.

سفر این عده از نمایندگان عضو لیست امید و حامی دولت، با انتقادات زیادی روبرو شد. حتی همکاران این عده از نمایندگان سکوت نکرده و سفر آنها به برزیل را تفریحی و سیاحتی و غیر ضروری دانستند.

برای مثال بهروز نعمتی نماینده مردم تهران و سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس، در پاسخ به این سؤال که مطلع شدیم اسم شما هم برای سفر به برزیل و بازدید از مسابقات پارالمپیک درآمده بود اما از شرکت در این سفر خودداری کردید، با تائید این موضوع گفت: بنده سبقه ای در ورزش دارم و به همین دلیل اینگونه سفرها را مفید نمی دانم.

وی دلیل عدم مفید بودن چنین سفرهایی را اینگونه بیان کرد «عزیزان ما در تیم های ملی و مجموعه های ورزشی ما را با چشم دیگری نگاه می کنند؛ اینگونه سفرها نه تنها کمکی به روحیه بچه ها (ورزشکاران) نمیکند، بلکه ممکن است از جهاتی به آنها لطمه هم بزند».

وی همچنین خاطرنشان کرد: این هزینه های ۷-۸ هزار دلاری (اینگونه سفرها) هست اما هر کسی عقیده ای دارد. ما خاک کشتی را خورده ایم و سعی می کنیم جور دیگری رفتار کنیم.

نماینده عضو لیست امید در مجلس اظهار داشت: نظر شخصی بنده این است که این سفرها کمکی به مجموعه ورزشکاران نمی کند.

همچنین محمود صادقی، نماینده مردم تهران در پاسخ به این سوال که چرا کمیته پارالمپیک قادر به پرداخت هزینه ها ی پنج نفر از نمایندگان مردم است اما به دلیل کمبود بودجه ابتدا از اعزام مربی تیم پینگ پنگ بانوان خودداری می کند و در نهایت هم چند روز پس از آغاز بازی ها، وی را به پارالمپیک ریو می فرستد، اظهار داشت: «به نظر من اعزام این تعداد نماینده که عملا سفرشان جنبه تشریفاتی و تفریحی دارد، چندان با محدودیت های مالی که دولت با آن روبه رو است، سازگار و موجه نیست. درست است که این نمایندگان متعلق به لیست امید هستند و از نظر سیاسی با یکدیگر همسو هستیم اما بنا نیست که هر اتفاقی که می افتد را توجیه کنیم. به نظر من اعزام ۵ نفر به برزیل تحمیل به بودجه ملی بوده است بخصوص زمانی که یک مربی به خاطر مسائل مالی از همراهی تیمش بازبماند بعد یک مقام سیاسی به راحتی به مسافرت خارجی برود، این اصلا قابل قبول نیست.»  محمدرضا تابش نماینده اردکان و رئیس فراکسیون ورزش مجلس (عضو فراکسیون امید) همراه با غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه (عضو فراکسیون امید)، طیبه سیاوشی و سیده فاطمه ذوالقدر نمایندگان تهران و از اعضای کمیسیون فرهنگی پارلمان (اعضای فراکسیون امید) و همچنین غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده رشت در مجلس (عضو فراکسیون مستقلان ولایی) نمایندگانی هستند که به ریو سفر کردند. انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان