خانم جاوید : کانون استان گیلان تنها استانی است که این جشنواره را با هدف آشنا کردن کودک و نوجوان با هنر قصه گویی ، تقویت مهارت فکر کردن و تصمیم گیری ، آشنا کردن با کتاب های مناسب و انتقال فرهنگ به نسل اینده برگزار می کند.

سرکار خانم جاوید کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در گفت و گو با لنگرنیوز گفت : قصه گویی یک ابزار مهم در انتقال فرهنگ ، آیین ها ، سنت ها و تاریخ یک یجامعه است و در عصر حاضر  با توجه به پیشرفت تکنولوژی ، قصه گویی به عنوان یک رسانه زنده در انتقال فرهنگ نقش  بسزایی دارد.

 

وی گفت : دهمین جشنواره قصه گویی کودک و نوجوان در مرحله حوزه ای در 4 مرکز رودبار ، تالش ، انزلی و لنگرود در تاریخ های 17 و 18 مهر ماه مصادف با هفته ملی کودک با حضور اعضا کودک و نوجوان مراکز کانون برگزار شد.

 

خانم جاوید اعلام کرد : نفرات برتر این مسابقات در دو رده سنی کودکان 7 تا 11 سال و نوجوانان 12 تا 16 سال و از هر گروه سه نفر انتخاب شدند و نفرات برتر مرحله حوزه ای در آبان ماه و در هفته کتاب و کتاب خوانی در مرحله استانی رقابت می کنند.

 

خانم جاوید با بیان اینکه جشنواره قصه گویی در استان گیلان از قدمت 10 ساله برخوردار است گفت : کانون استان گیلان تنها استانی است که این جشنواره را با هدف آشنا کردن کودک و نوجوان با هنر قصه گویی ، تقویت مهارت فکر کردن و تصمیم گیری ، آشنا کردن با کتاب های مناسب و انتقال فرهنگ به نسل اینده برگزار می کند.

 

ایشان از برگزاری برنامه های جانبی این جشنواره در سطح استان خبر داد و گفت : برپایی کاروان قصه گویی در سطح مدارس و برنامه های صدا و سیما یکی از برنامه های جانبی کانون استان بود.

 

کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان گفت : نشست تخصصی با اولیا مدارس و والدین با موضوع نقش قصه در تعلیم و تربیت و کارگاه اموزش قصه گویی برای کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه های جانبی جشنواره قصه گویی بودند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان