علی اسماعیل پور : بایستی فرصتی به بنده داده شود تا ارزیابی دقیق تری از عملکرد 16 شهرستان گیلان داشته باشم و بعد تصمیمی که گرفته می شود تصمیم جامع و منطقی و واقع بینانه باشد به همین دلیل در مورد همه شهرستان ها ارزیابی شروع شده است ولی هنوز به یک جمع بندی نرسیدیم.

به گزارش لنگرنیوز ، یکی از مسائلی که رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای همواره به آن تاکید کردند کار فرهنگی و مقابله با تهاجم دشمن به اسلام و انقلاب است و یکی از نهاد هایی که عهده دار این مسئولیت و وظیفه است اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد در این زمینه مصاحبه ای کوتاه و صمیمی با علی اسماعیل پور مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان داشتیم.

در این دیدار پرسش و پاسخی در باره مدیر ارشاد لنگرود با علی اسماعیل پور مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان انجام شد که نظر شما را به آن جلب میکنیم:

لنگرنیوز : لنگرود بیش از 7 سال است که فاقد مدیر برای اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی می باشد و سرپرست عهده دار آن است با توجه به اینکه وظیفه سرپرست کمتر از مدیر است دلیل عدم انتخاب مدیر برای این اداره چیست ؟ 

 

علی اسماعیل پور مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تشکر از دغدغه خاطر در زمینه انجام کارهای فرهنگی در سطح شهرستان گفت : در مورد وضعیت فرهنگ و ارشاد بنده کمتر از 7 ماه در سمت مدیر کل ارشاد گیلان هستم و این زمان کمی برای قضاوت در مورد عملکرد ادارات شهرستان است.

 

وی گفت :  بایستی فرصتی به بنده داده شود تا ارزیابی دقیق تری از عملکرد 16 شهرستان گیلان داشته باشم و بعد تصمیمی که گرفته می شود تصمیم جامع و منطقی و واقع بینانه باشد به همین دلیل در مورد همه شهرستان ها عرض یابی شروع شده است ولی هنوز به یک جمع بندی نرسیدیم.

 

وی در ادامه اظهار داشت :  لنگرود شهرستانی با مردمی با فرهنگ است و به دلیل آنکه بنده فرماندار املش بودم مرتب در این مسیر رفت و آمد داشتم و با لنگرود آشنایی پیدا کردم ، لنگرود از ظرفیت های خوبی برخوردار است ، به همین دلیل 60 درصد اعتبارات کل یک سال در سه یا شش ماه اول سال به حساب شهرستان واریز شد. 

 

لنگرنیوز : با توجه به مدت زمان مدیریت شما به عنوان مدیر کل ارشاد استان گیلان و طبق فرمایشات رهبری که همیشه دغدغه های فرهنگی خود را بیان نمودند راهکار شما در استان و شهرستان چیست ؟

 

علی اسماعیل پور گفت : ما از مولفه های قدرت نرم و ظرفیت هایی که داریم باید سود ببریم ، حجم و گستره ی رسانه ای ما نمی تواند این حجم وسیع تبلیغات رسانه ای بیگانگان را مقابله کند ، ظرفیت های ما محدود است ، بیگانگان با شعاع و امکانات بیشتری اقدام می کنند.

 

ایشان اظهار داشت :  ما باید به دنبال مولفه های منحصر به فرد مثل مسجد ، قرآن ، اهل بیت ، ولایت پذیری و شهادت طلبی باشیم و این ها مفاهیم مقدس و ارزشی ما هستند که می توانیم جوانان را به کانون گرم انقلاب وارد کنیم .

 

اسماعیل پور ادامه داد : به نظر من با فعالیت های مسجد محوری توسط کانون های هنری که وجود دارد می توان این اقدامات را انجام داد.

 

مدیر کل ارشاد گیلان فعالیت 490 کانون هنری در استان گیلان خبر داد و افزود : طی چند ماه آینده 60 کانون راه اندازی می شود و در حدود 550 کانون فرهنگی و هنری در تمام نقاط گیلان حتی روستاها حضور فعال و پر رنگی دارند.

 

ایشان در ادامه اظهار داشت : در سطح استان 20 موسسه قرآنی مشغول به کار است و قرار است تا پایان سال برای 20 موسسه دیگر مجوز صادر شود ، به نظر می رسد هنوز هم موضوع جنگ نرم اگر هم اشاره نشود وجود دارد

 

اسماعیل پور با بیان اینکه ما در حال جنگ با دشمن هستیم گفت : جنگی که در آن به سر می بریم جنگ نرم است و  روش  آن فعالیت های رسانه ای دشمن است که دشمن خیمه نظام و باورهای جوانان را نشانه گرفته است ، به نظر من وظیفه ما این است که از مولفه ها ارزشی ما استفاده کنیم تا جوانان در مقابل حجمه های دشمن واکسینه شوند.

 

مدیر کل اداره ارشاد و فرهنگ اسلا می گیلان اظهار داشت : این ظرفیت ها در استان گیلان هم وجود دارد ، استاندار با دغدغه هایی که دارد و آیت الله قربانی به عنوان یک محقق در سطح کشور ظرفیت خوبی برای استان به شمار می آیند ، و ما باید تلاش و برنامه ریزی کنیم.

 

اسماعیل پور با بیان اینکه ما برای امسال 1139 برنامه در سطح 16 شهرستان گیلان پیش بینی کردیم گفت : این برنامه ها 3میلیارد و 270 میلیون تومان وجه نقد را می طلبد که همه این برنامه ها اتفاق بیفتد و ما هر چه قدر که بتوانیم کار ها را انجام می دهیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان