به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، به نقل از ۸دی، علی اکبر پوراوزان فرماندار سابق رشت و کارشناس و مسئول سیاسی استانداری گیلان در دوران احمدی نژاد و مدیر کل فعلی سیاسی و انتخابات استانداری گیلان شاید یکی از معدود مسئولانی در گیلان باشد که به صراحت تغییر رفتار سیاسی وی با تغییر دولت ها در عمل دیده می شود. وی تاکنون سخنان شاذی از خود در رسانه ها بر جای گذاشته است که در اینجا به تعدادی از این سخنان اشاره می کنیم:

تغییر فرمانداران مشی دولت اعتدال است

علی اکبر پوراوزان ۲۱ مرداد ۹۳ و در مراسم معارفه ی بخشدار بزن و بهادر ماسال اظهار داشت: مشی اعتدال این نیست که دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب را پس بزند بلکه می گوید آقایان اصلاح طلب ها اگر دورانی اذیت شدید الان منطق باز است بسم الله؛ شروع کنید؛ آقایان اصولگراها اگر این دولت دوره ی شما نیست نقد ما کار شماست.

وی در ادامه ضمن نقض سخنان پیشین افزود: دوستان اصولگرا نباید انتظار و اصرار داشته باشند که فرمانداران اصولگرا تغییر نکنند؛ بلکه این مشی اعتدال است و باید همگان بپذیریم (+).

حقوق های نجومی حق مدیران است

مدیر کل سیاسی استانداری گیلان دوم مرداد ماه ۹۵ در نشست با اعضای حزب مردمسالاری در سالن اجتماعات استانداری گیلان! گفت: نمی شود که یک رجل فرهنگی و علمی کشور به اندازه ی یک میلیون تومان یک کارگر ساده حقوق بگیرد. وی ادامه داد: اگر بخواهیم که آن آقا بماند باید به او ۵۰ میلیون تومان بدهیم تا ارزش تخصص و کار را به او بدهیم. پوراوزان با نسبت دادن ریشه ی این فش ها به دولت سابق اظهار داشت: ریشه ی این فیش های حقوقی در قانونی است که اصل آن درست است. بحثی شهید مطهری دارند که می فرمایند تفاوت اصل نظام خلقت است. مدیر کل سیاسی استانداری گیلان افزود: کسی که عمر خود را برای تحصیلات گذاشته است، هزینه، جیب خودش، جیب پدر و مادرش، سرمایه اش، تحصیل، لیسانس، دکتری و … را انجام می دهد تا رجل فرهنگی و علمی کشور می شود آیا عقل سلیم می پذیرد که با کسی که کار یدی و فیزیکی انجام می دهد و یک کارگر ساده است حقوقی برابر بگیرد(+). دوران هشت ساله احمدی نژاد نظام اسلامی نداشتیم علی اکبر پوراوزان فرماندار دولت احمدی نژاد در دوره ی نهم در رشت، در جشن سالروز ۲۴ خرداد ماه در سال ۹۴ در سالن ارشاد اسلامی تالش ضمن سیاهنمایی عملکرد دولت های نهم و دهم ریاست جمهوری گفت: در دولت های نهم و دهم فضای سیاسی تنگ حاکم بود و احزاب در این دوره ۸ ساله بازیچه و طفیلی بودند. وی در ادامه افزود: «من در آن دوره کارشناس و مسئول سیاسی در استانداری بوددم در انتخابات همه را دعوت می کردیم اما چه دعوتی؟ حق نداشتید حرف بزنید. یک زیپ هم به دهنشان می زدیم. سخنی نباید می گفتید. الان که اینجور نیست. فضای فرهنگی کشور هم الی ماشاء الله. جشن برگزار کردن که نبود. مراسم این طوری که اصلا شدنی نبود. اونها تابو بود. واقعا این ۸ ساله نظام اسلامی بود؟ در مسایل بین المللی هم جامعه که  ادعای اسلامی می کند وقتی می خواهد در سازمان ملل حرف بزند نصف مسئولان کشورها جلسه را ترک می کنند. کجا اسلام چنین وعده ای داده است». یارانه ام را شش ماه پیش حذف کردند! مدیر کل سیاسی استاندار گیلان با بیان اینکه دولت گذشته در نحوه ی پرداخت یارانه ها اقدام به ساده سازی صورت مسئله کرده است اظهار کرد: دولت قبل به قدری بی قانون بود که حق قانونی مردم را که یک میلیون تومان بود از آنها گرفت و آن پول را به کارمندان با پنج میلیون حقوق و به کارخانه دارها داد اما این دولت، قانون هدفمندی را اجرا می کند و با اجرای آن وضع مستحقین بهتر خواهد شد. دولت یازدهم از خودش شروع می کند و ابتدا یارانه کارمندان خودش را قطع کرد. پوراوزان افزود: حقوق من بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود، شش ماه قبل آمدند و یارانه من را حذف کردند چون دولت آمار کارمندان خود را دارد. در مرحله بعدی به سراغ پزشکان، اصناف و کارخانه دارها خواهد رفت و یارانه آنها را حذف می کند(+). انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان