آتش نشانان در زمانی که حادثه اتفاق می افتد و مردم به دلیل ترس و وحشت از حادثه گریزان هستند پرسنل اتش نشانی با حضور یافتن در محل ، حادثه را دفع می کنند که البته این کار برای خدمت رسانی به مردم و نجات جان و مال مردم و شهروندان می باشد.

به گزارش لنگرنیوز ، به مناسبت 7 مهر و روز آتش نشان پای صحبت مسئول آتش نسانی لنگرود نشستیم و ایشان نیز از خدمات آتش نشانان برای رفاه مردم شهرستان را برای ما بیان کرد.

محمد رضا بهاری مسئول اتش نشانی لنگرود گفت : 7 مهر مصادف با روز اتش نشان و خدمات ایمنی نامگذاری شده است و این روز را برای قدردانی از تلاش ها و زحمات آتش نشانان اعلام کردند. آتش نشانان در زمانی که حادثه اتفاق می افتد و مردم به دلیل ترس و وحشت از حادثه گریزان هستند پرسنل اتش نشانی با حضور یافتن در محل ، حادثه را دفع می کنند که البته این کار برای خدمت رسانی به مردم و نجات جان و مال مردم و شهروندان می باشد.

وی گفت : آتش نشانی شغل بسیار سخت و دشواری است که در دولت جمهوری اسلامی طی بخش نامه ای مصوب شد آتش نشانی در جزء مشاغل سخت قرار بگیرد و پرسنل با 20 سال سابقه کاری بازنشست شوند. 

بهاری اذعان کرد : کار اتش نشانی فقط مهار آتش نیست بلکه کارهای دیگری نیز انجام می دهد ، کارهایی نظیر امداد و نجات جاده ای که در حال حاضر به دلیل وجود ماشین آلات بسیار در جاده ها دچار تصادفات بسیاری هستیم ، یکی دیگر از وظایف و کارهای آتش نشانان در آوردن انگشتر از انگشتان افرادی است در گیر کرده است در چند روز اخیر یک مورد داشتیم.

وی گرفتن حیوانات وحشی که مزاحم مردم می شوند و باز کردن درب آسانسور که به هر دلیلی بسته می شوند و افراد در داخل اسانسور محبوس می شوند و باز کردن درب منازل را از دیگر کارهای آتش نشانی اعلام کرد.

مسئول آتش نشانی لنگرود گفت : لنگرود یکی از شهر های است که 24 درصد شهرستان را بافت قدیمی تشکیل داده است و به دلیل فاقد بودن ماشین پیشرو که کوچک تر از ماشین های عملیاتی است در برخی از حادثه هایی که در بافت قدیمی اتفاق می افتد دچار مشکل می شویم و از مسئولین تقاضا مندیم در این زمینه تدابیری بیاندیشند.

وی با بیان اینکه بعد از اعلام هر حادثه ای باید 3 دقیقه یا حداقل 5 دقیقه بعد در حادثه حضور داشته باشیم گفت : لنگرود دارای دو ایستگاه  آتش نشانی می باشد که دو مسیر جدا را در شهرستان پوشش می دهد ، یکی از ایستگاه ها در خیابان سعدی وجود دارد که به عنوان ایستگاه مرکزی محسوب می شود واسیگاه دیگر که در دو سال اخیر ایجاد شده است در ایستگاه بارکوسرا در انزلی محله واقع شده است که کمک بسیاری را به ایستگاه مرکزی داده است.

محمد رضا بهاری در پایان از مسئولین تقاضا کرد تا امکانات تجهیاتی و عملیاتی آتش نشانی را بیشتر کنند تا بتوانند خدمات بهتری به حاثه دیدگان بدهند.

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان