به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، نیلوفر رجبیان لنگرودی در آخرین یادداشت خود در خصوص درد و دل یک رفتگر شهرداری با عزاداران حسینی نوشته است.

در ایام محرم فکر رفتگران هم باشیم

هرروز صبح که از خانه قدم بیرون می گذاریم کوچه ها و خیابان ها را نظافت شده و تمیز می بینیم و بارها هم شاهد تلاش رفتگران سخت کوش بوده ایم که سرگرم نظافت معابر بوده اند. بسیاری از ما، حتی یک بار هم با رفتگر محله هم صبحت نشده و یک خدا قوت خشک وخالی هم به او نگفته ایم. «نارنجی پوشان» کارگرانی صدیق و زحمت کش هستند که اگر یک روز کارشان را انجام ندهند کثیفی کوچه ها و محله ها و بوی تعفن زباله ها، همه را کلافه می کند. تلاش رفتگران شرکت های خدماتی و شهرداری، بر هیچ یک از شهروندان پوشیده نیست و این بار برای عرض سلام و خسته نباشید به سراغ این «یاوران شهر» رفته ایم. کارگرانی که در سرما و گرما از خروس خوان صبح تا پاسی از شب کار نظافت، جمع آوری و انتقال زباله های شهری را به عهده دارند نامش فلانی  و اهل لنگرود است و تحصیلاتش را تنها تا اول دبیرستان ادامه داده است. بارش شب گذشته و وزش باد شدید آخرین برگ های زرد درختان را در سطح خیابان و پیاده رو ریخته است و این ایام روزهای سخت کاری کارگران خدمات شهری است، برگ ریزان و سرمای زمستان، هم نگرانی جدی رفتگران به شمار می رود

ایشان می گویند: من همیشه در خیابان ها به تابلوها، بنرها و پارچه هایی که به مناسبت های مختلف نصب می شود دقت می کنم؛ اما تابه حال ندیده ام که کسی برای تشکر از رفتگرها پارچه ای نصب کند. مسابقات و همایش های متعددی برگزار می شود اما هیچ کس برای ما برنامه ای نمی گذارد.

ایشان ادامه می دهند: ما هم آدمیم و دوست داریم مردم و مسئولان حضور ما را احساس کنند. توقع چندانی هم نداریم و فقط می خواهیم به ما بیشتر توجه شود.

او خیلی دوست دارد که به رفتگرها بیشتر توجه شود و مردم حضور آن ها را احساس کنند اما…

همه دیده می شوند به جز ما

ساعات کاری او ۳ بامداد تا ۱۲ ظهر روز بعد است. او می گوید: با شوق وذوق فراوان کارم را انجام می دهم اما احساس می کنم مردم به ما توجهی ندارند. ایشان از بی توجهی مسئولان و شهروندان به او و همکارانش دلگیر است؛ اما دلگیری او ناشی از مادیات و توقع حمایت مالی نیست. هرچند او و دوستانش ازلحاظ مالی نیز مشکلاتی دارند اما دید او فرهنگی و اعتقادی است.

ما هم آدمیم

شرایط کار ما سخت است اما بااین حال در میان گردوخاک فراوان روزه می گیریم و نماز می خوانیم. ما هم دوست داریم که اطلاعات مذهبی مان را افزایش دهیم اما شرایط فراهم نیست. در ایام محرم فشار کاری ما بسیار بالاست شهروندان گرامی بعد از میل کردن غذای نذری اعم از پلو و قیمه، آب نخود شربت صلواتی و غیره ظروف را در سطح شهر می ریزند. خودتان قضاوت کنید…

 

دست همه رفتگرها را می بوسم

خیلی دوست دارد این پیام را به گوش همکارانش برسانم. می گوید: من همه رفتگرها را دوست دارم و دست همه آن ها را می بوسم. آرزویش این است که شهروندان و مسئولان به رفتگرها بیشتر توجه کنند. او ادامه می دهد: کافی است کمی به رفتگرها بیشتر توجه شود تا همه ببینند که آن ها چه انرژی مثبتی دریافت می کنند و با شوق وذوق فراوان کار خود را انجام می دهند.

یک بوق و یک دست تکان دادن

دوست دارم یک یادگاری از ایشان داشته باشم. کاغذ و قلمم را به او می دهم و می خواهم برایم بنویسد و او این گونه می نویسد:

به نام خدای رحمان / سلام بر تمام رفتگران فهیم لنگرود/ همه شمارا دوست دارم به امید آن روزی که رفتگران روزبه روز پیشرفت کنند

 

والسلام

نیلوفر رجبیان لنگرودی

کارشناس ارشد طراحی شهری
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان