به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، به نقل از سایت تاثیر، چندی است که خبری در رسانه های استان مبنی بر به آب و آتش زدن عضو شورای شهر لنگرود برای استخدام فرزندش در شهرداری، دست به دست می چرخد. تماس تنی چند از هم استانی های لنگرودیمان، ما را بر آن داشت تا چند و چون قضیه را پیگیر شویم.



 



شورا باید مدافع حقوق شهروندان باشد



 



یک شهروند لنگرودی می گوید: اخبار شورای شهر شهرستان های گیلان را که رصد می کنیم، خبر از افتتاح ها و برنامه ها و طرح هایی می دهند که در سایه همگرایی شورا و شهردار و سایر مسئولین در دست تحقق است، اما هربار که نام شورای شهر لنگرود  را در موتورهای جستجو گر  می زنیم با اخبار جذب غیر قانونی بستگانشان در برخی نهادها مواجه می شویم.



وی می افزاید: آقایان با رای مردم وارد شورای شهر نشده اند که حافظ منافع نزدیکانشان باشند. این پارتی بازی ها مردم را نسبت به مسئولان، بدبین و دلسرد می کند.



یک لنگرودی دیگر در این باره می گوید: مسئولان ما چرا از گذشته درس عبرت نمی گیرند؟ مگر همین سال گذشته نبود که عضویت فرزندان یکی از شورای شهر در یکی از نهاد ها به صورت غیرقانونی صورت گرفت و با نامه نگاری مسئولان بالادست مجبور به برکناری شد؟  حال باردیگر شاهدیم که فرزند نایب رییس شورای شهر با استفاده از نام پدرش در شهرداری مشغول به کار شده.



تاثیر صحت و سقم این ادعاها را در تماس با اعضای شورا پیگیری کرد که ماحصل آن از نظرتان می گذرد.



 



احمدی شاد:فرزند میرموسوی در فرمانداری مشغول به کار است/ از دریافت یا عدم دریافت حقوقش اطلاعی ندارم



 



سخنگوی شورای شهر لنگرود درباره جذب فرزند میر موسوی در شهرداری می گوید: تا جایی که من اطلاع دارم در  شهرداری کسی جذب نشده است.



وی  در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است نام برده به عنوان نیروی شرکتی در شهرداری فعال باشد، می افزاید: ایشان نیروی شرکتی شهرداری هم نیستند و تا جایی که ما می دانیم در فرمانداری مشغول به کارند.



ناصر احمدی شاد با تاکید بر اینکه هیچ اطلاعی از دریافت یا عدم دریافت حقوق این فرد در فرمانداری ندارد، تصریح می کند: این که این حضور قانونی است یا غیر قانونی را باید فرمانداری پاسخگو باشد اما بنده با اطلاع موثق اعلام می کنم  که ایشان هیچ حقوق و مزایایی از طرف شهرداری دریافت نکرده اند.



 



شیخ طاهر: پسر میرموسوی به عنوان نیروی شرکتی در فرمانداری مشغول به کار شده است



 



رییس شواری شهر لنگرود درگفتگو با خبرنگار ما می گوید: پسر آقای میر موسوی دارای  مدرک کارشناسی است  و در قالب نیروی شرکتی به عنوان راننده فرماندار لنگرود مشغول به کار شده است.



شیخ طاهر می افزاید: نام برده قریب به چهل روز است که فعالیت خود را آغاز کرده و کل ماجرا هم همین  است.



 



میر موسوی: اشتغال پسرم غیرقانونی نیست



 



نایب رییس شورای شهر لنگرود در گفتگو با تاثیر اظهار می دارد: این که فرزند من به عنوان نیروی شرکتی در فرمانداری لنگرود مشغول به کار شده هیچ ارتباطی با رانت یا روابط شخصی بنده ندارد.



سید عبدالله میر موسوی می افزاید: فرزند من هم مثل عموم مردم این حق را دارد که در موقعیت های شغلی متفاوتی قرار گیرد و فکر نمی کنم محدودیت خاصی برای فرزندان شورای شهر در این زمینه وجود داشته باشد.



وی تصریح می کند: پسرم در شرکت پیمانکاری متعلق به آقای محمد زاده در لاهیجان مشغول به کار است که در بخش خصوصی فعال هستند و بارها پروژه های متفاوتی را بر عهده داشته اند. طبق نظر آن شرکت وظیفه ای به فرزند بنده محول شده که هیچ منع قانونی هم ندارد.



میرموسوی در پایان تاکید می کند: خبر بسیاری از رسانه ها مبنی بر تلاش بنده برای شرکتی کردن فرزندم در شهرداری کذب محض است.



 



فرصت یا لیاقت؟



 



اینکه آیا قرارداد فرمانداری یا هر نهاد دیگری با برخی از شرکت هایی که به طور پروژه ای مسئولیت انجام کاری را برعهده می گیرند چقدر تحت تاثیر رابطه با برخی از اعضای شورا یا هر مسئول دیگری است، بماند.



اینکه فرزندان شورای شهر مانند هر انسان آزاد دیگری حق دارند در مشاغل متفاوت به کار گرفته شوند هم شکی در آن نیست. اما مسئله این جاست که چرا خود اعضای شورای شهر در اطلاع رسانی اقدامی که منع قانونی هم ندارد آن قدر  پاسخ های ضد و نقیضی به برخی رسانه ها داده اند تا امروز دامنه حرف و حدیث ها انقدر گسترده شود.



به هرحال همین که برخی از شورای شهر لنگرود به دنبال شرکتی کردن بستگان خود در شهرداری  یا فرمانداری هستند نیز با واکنش های متعددی از سوی مردم مواجه شده. اگرچه این کار غیرقانونی نیست اما بسیاری از اهالی شهرستان مدعی اند آیا اگر برخی از بستگان شورای شهر در فلان شرکت حضور نداشتند باز هم چنین قراردادهایی بسته می شد؟



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان