به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان لنگرود در گفتگو با شبستان گفت: پیاده روی اربعین حسینی بزرگ ترین تجمع بشری و نماد وحدت مسلمین است که در منظر علما و اولیا اسلام هم اهمیت و جایگاه ویژه ای داشته و امروز شاهد هستیم که میلیون ها انسان با پای پیاده از نجف اشرف به سوی کربلا رهسپار می شوند.



 



وی با بیان اینکه سال گذشته در موکب لنگرود در هر وعده از هفت هزار زائر حسینی پذیرایی می شد، اظهار کرد: امسال در موکب لنگرود در نجف اشرف از هفت هزار و 500 زائر به مدت 10 روز(هفت روز قبل از اربعین و سه روز بعد از اربعین) پذیرایی می شود.



 



محسن صالحی از استقرار موکب لنگرود در نجف اشرف مقام صافی صفا جنب صحن مطهر فاطمه زهرا(سلام الله علیها) خبر داد و تصریح کرد: امسال بیش از 47 نیروی انسانی در اکیپ های مختلف آشپزی، امداد و نجات، خدمات، تدارکات، حفاظت و امنیت و ایستگاه صلواتی به ارائه خدمات به زائران می پردازند.



 



ایستگاه صلواتی در موکب لنگرود 24 ساعته به زائران حسینی خدمات می دهند



 



رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لنگرود ادامه داد: با توجه به اینکه موکب لنگرود در ورودی شهر نجف استقرار داد علاوه بر سه وعده غذایی، امسال ایستگاه صلواتی 24 ساعته به زائران حسینی سرویس می دهد.



 



وی با تاکید بر اینکه زائران باید از موکب های ایرانی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زائران به کشوری جنگ زده و در یک فضای امنیتی وارد می شوند باید از خوردن غذاهای مشکوک پرهیز  و از موکب های ایرانی استفاده کنند.



 



صالحی با بیان اینکه سال گذشته 300 میلیون تومان هزینه شد، اذعان کرد: امسال برای جمع آوری کمک های مردمی از ادارات، دستگاه ها و بانک ها و غیره پاکت هایی آماده و هر کس به اندازه بضاعت می تواند کمک کند.



 



رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لنگرود ادامه داد: امسال هیچ قبوضی برای جمع آوری کمک های مردمی پخش نشده و پاکت هایی آماده و در روستاها نیز از ظرفیت دهیاران و هیئت امناء برای این امر استفاده می شود.



 



صالحی ادامه داد: مردم می توانند هدایای نقدی و غیر نقدی خود را در میدان اصلی شهر، کانکس بازسازی، کمربندی نبش کوچه شهید سلطانی فروشگاه صالحی و یا شماره حساب بانک ملت جاری 5487281419 (بانک ملت شعبه مرکزی لنگرود) و موسسه قرض الحسنه المهدی جاری 999 واریز کنند.



 



گفتنی است، موکب لنگرود در نجف اشرف معین لاهیجان، رودسر معین کلاچای، چابکسر و املش، آستانه اشرفیه معین سیاهکل، شهرهای غربی هم در مجاورت مرز برای سرویس دهی به شش هزار زائر آسیای میانه است و استان گیلان هم جزء هشت استانی است که مجوز ویزا توسط سازمان حج و زیارت گیلان مدیریت می شود.



 



 



پایان پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان