به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، علیرضا زاکانی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ساری در ارتباط با استعفای سه وزیر دولت یازدهم اظهار کرد: به نظر بنده از خودشان هم اگر پرسیده شود اعلام می کنند که به دلیل مسائل سیاسی بود و حتی فراتر از آن انتخاباتی است.

وی در ارتباط با معرفی سه وزیر پیشنهادی دولت به مجلس برای تصدی پست وزارت و احتمال رای آوری آنها از مجلس، تصریح کرد: این موضوع بستگی به رای و نظر نمایندگان مجلس دارد ولی این سه وزیر در دوره قبلی مجلس موفق به دریافت رای اعتماد نشدند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتظار است که مجلس در این ارتباط ورود کارشناسی به این جریان داشته باشد و فراتر از دلبستگی سیاسی مسیری را دنبال کند که نفع مردم و جامعه را در پی داشته باشد.

وی در ارتباط با اقدامات اقتصادی دولت در حال حاضر، گفت: دولت اگر قرار بود در فعالیت خویش در حوزه وزرا تجدید نظری انجام می داد باید از مسؤولان اقتصادی خویش شروع می کرد.

زاکانی یادآور شد: اگر دولت دغدغه برای رفع مشکل مردم داشت باید برنامه ای نسبت به تغییر وضع اقتصادی مردم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: مردم مشکلات اقتصادی را به دلیل شرایطی که در داخل و خارج از کشور وجود دارد تحمل می کنند، به اعتقاد بنده دولت تغییر و تحول ها را از جای مناسبی شروع نکرد.

زاکانی در پاسخ به این موضوع که تعدادی از نمایندگان معتقدند که دولت برای جلوگیری از پاسخگویی وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با اختلاس صندوق فرهنگیان طرح استعفای وزیر را برنامه ریزی کرد، افزود: این موضوع را بنده هم شنیدم که نمی خواستند طرح زشت اختلاس از صندوق فرهنگیان که متعلق به قشر زحمت کش معلمان است از تربیون رسمی مجلس اعلام شود و دولت یک حرکت پیش دستانه ای در این امر انجام داد، این موضوع در سطح کشور گمانه زنی می شود و نشان می دهد که تنها به دلیل مباحث سیاسی این استعفاها در کشور انجام شد.

وی با اعلام اینکه دستگاه قضایی و سیستم نظارتی بررسی دقیقی در این حوزه داشته باشند، گفت: با چارچوب های این فساد باید به شدت برخورد شود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی مردم تهران که در حوزه پزشکی هم دستی بر آتش دارد، در پاسخ به سؤالی در ارتباط با طرح تحول سلامت که آیا این طرح در کشور موفق بود، گفت: این طرح جنبه های مثبت و منفی دارد، جنبه های مثبت این طرح کاهش هزینه های درمانی مردم در سطح مراکز دولتی است و زمینه مراجعه بیماران به بخش دولتی را فراهم کرد و شرایط به سمتی رفت که در ازای این شرایط اگر تعهداتی که برای اجرای این طرح پیش بینی می شد می توانستیم شاهد اوضاع مطلوب تری باشیم.

وی با اعتقاد به اینکه اجرای این طرح آسیب هایی را هم در بر دارد، افزود: درمان در این طرح بر بهداشت تقدم داده شد از طرفی با اجرای این طرح شاهد افزایش حضور بیماران در بخش دولتی هستیم و شرایط مناسبی برای پذیرش بیماران در مراکز دولت فراهم نشد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان