به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، سردار سرلشکر محمدحسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم بزرگداشت پنجمین سالگرد شهادت سردار شهید حسن طهرانی مقدم و جمعی از نیروهای موشکی سپاه پاسداران که در حسینیه امام رضا (ع) ستاد نیروی هوافضای سپاه برگزار شد، گفت: شهیدانی که در ایجاد قدرت موشکی شب و روز نشناختند و گره های بزرگی را در مسیر آن باز کردند، اکثرا با زبان روزه جان خود را تقدیم کردند که در راس آنها شهید بزرگوار، دانشمند پارسا، حسن طهرانی مقدم بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه از سال ٦٠ طهرانی مقدم را می شناختم ادامه داد: او جوانی مخلص و پرتلاش بود که از دیده بانی شروع کرد و مسئولیت خمپاره ها را بر عهده گرفت و پیروزی هایی را نصیب رزمندگان اسلام کرد و سپس به سمت سازماندهی توپخانه رفت.

باقری به روحیه شهید طهرانی مقدم اشاره کرد و اظهار داشت: او لحظه ای آرام و قرار نداشت؛ در عملیات رمضان از او خواسته شد بر فراز شهر بصره منور و اعلامیه پخش کند و در کمترین زمان این کار را انجام داد و مرمی هایی طراحی کرد که اعلامیه در آن جای بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه شهید طهرانی مقدم اقدامات بسیار بزرگی را در طول زندگی خود انجام داد، تصریح کرد: وقتی به موضوعی برخورد می کنم با خود فکر می کنم اگر شهیدان طهرانی مقدم و کاظمی بودند چه می کردند و همان مسیر را ادامه می دهم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به دوران دفاع مقدس ادامه داد: زمانی در سوریه مطرح شد که ما به عنوان عضوی از محور مقاومت در حال نبرد هستیم و باید موشک داشته باشیم، طهرانی مقدم با تعداد اندکی از یارانش به آنجا رفت و آموزش های چندین ساله را در چند ماه فراگرفت و زمانی که آنها اعلام عدم همکاری کردند، طهرانی مقدم و یارانش یاد گرفته بودند که چگونه از این ادوات استفاده کنند.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: جهاد یعنی اینکه همانند شهیدان طهرانی مقدم و کاظمی با تمام توان تلاش کنید و به خدا توکل داشته باشید.

وی با تاکید بر اینکه تمام گره هایی که در مسیر موشکی بود با توان و توکل طهرانی مقدم و یارانش حل می شد، تصریح کرد: طهرانی مقدم قبل از تست های موشکی دعای توسل و زیارت عاشورا می خواند و بعد از تست نماز شکر به جا می آورد.

باقری به مشکلات تهیه سلاح در طول دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در زمان جنگ کشورها به ما موشک نمی دادند و ملاحظه شوروی را می کردند مثلا سوریه می گفت که نگهبان انبارهای موشکی ما افراد روسی هستند و نمی توانیم موشک بدهیم و لیبی تعداد کمی موشک داد و شرط گذاشت که کجا را بزنیم؛ اما همین سوریه به جایی رسید که در سال های گذشته ایران در حلب برایش صنعت موشکی ایجاد و موشک تولید کرد و در جنگ ٣٣ روزه علیه اسرائیل به کار رفت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه مساله سوخت جامد موشکی از جمله موضوعات پیشرفته جهان است که در دست هرکسی نیست، تاکید کرد: طهرانی مقدم و یارانش تلاش خود را برای حل سوخت موشکی گذاشتند و حرکت با اخلاص و تلاش جهادی بن بستی در برابر طهرانی مقدم باقی نمی گذاشت درحالیکه مشکلات زیادی در حوزه موشکی داشتیم.

وی به آموزش نیروها توسط شهید طهرانی مقدم اشاره کرد و گفت: او  جوانانی را تربیت کرده که همه منتظر شهادت هستند و مسیری را  پایه گذاری کرد که  با تمام توان و قوت و بدون ضعف و سستی ادامه دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پشت سر ولایت بودن بدون تعبیر و تفسیر را از خصوصیات دیگر شهید طهرانی مقدم برشمرد و اظهار داشت: اقتدار موشکی ایران امروز قابل قیاس با گذشته و حتی سال قبل هم نیست و  دشمنان با سیستم های پیشرفته سپر دفاع موشکی و هزینه های فراوان و اسامی دهن پرکن نیز نتوانستند بر سرعت و قدرت و دقت و فراگیری موشک های ما غلبه کنند.

باقری با تاکید بر این مطلب که با حمایت رهبری قدرت موشکی ما به جایی رسیده است که دشمنان نمی توانند تصمیم به تجاوز بگیرند، خاطرنشان کرد: حتی وقتی دیوانه ای مانند نخست وزیر رژیم صهیونیستی می گوید بارها تا مرز حمله پیش رفته ایم، مشاورانش جلوی او را گرفتند و می گفتند پایان این جنگ معلوم نیست.

وی تاکید کرد: پایان جنگی که دشمنان با ایران شروع کنند به گونه ای است که دشمن ذلیلانه شکست را بپذیرد و دیدیم که در جنگ ٣٣ روزه چه اتفاقی افتاد و نتیجه جنگ با یکی از یاران ایران همان بود، در حالیکه توان و قدرت حزب الله قابل مقایسه با توان نیروهای مسلح ایران نیست.

باقری ادامه داد: در جنگ ۳۳ روزه دیدیم که حزب الله تا لحظه آخر به شلیک موشک هایش به سمت اسراییل ادامه داد و ضربات سختی به این رژیم زد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین به انتخاب رئیس جمهور جدید آمریکا اشاره کرد و گفت: این فردی که تازه قدرت گرفته حرف های بزرگتر از دهنش زده_خب موقع تبلیغات شکر زیادی می خورند_ و گفته بود که اگر من در زمان دستگیری ملوانان در خلیج فارس بودم برخورد دیگری با ایران می کردم! خب از فرماندهان نیروی دریایی ات بپرس که ملوانانش در زمان دستگیری توسط سپاه روی قایق های خود چه کار کردند؟ تهدید ایران در تنگه هرمز تنها یک شوخی است.

باقری تأکید کرد: همین قدرت را در حوزه پدافند، زمینی، دریایی، هوایی و نیروی قدس داریم و می بینیم که محور مقاومت روزبه رو قوی تر شده و شاهدیم بدون اینکه گردان و لشکر به کشور سوریه ببریم حرف اول را رزمندگانی می زنند که تحت فرماندهی فرماندهانی چون شهید مقدم بودند.

وی افق آینده ایران و اسلام را کاملاً روشن و مسیر ذلت دشمنان را نیز کاملاً شفاف عنوان کرد و گفت: شاید ملت نداند در پنج سال گذشته چه کارهای بسیار عظیمی در شمال غرب کشور انجام شده است و شاهد درگیری با دشمنان بوده ایم و دو حزب ورشکسته بعد از سال ها شروع به عملیات کردند و تلفات دادند و بعد از آن اعلام کردند که به کار سیاسی بازمی گردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما می دانیم که اگر یک شب بخوابیم دشمن بیدار است، لذا مراقب هستیم. ایران بدون هیچ چشمداشتی به یک وجب خاک همسایگان، منافع خود و اسلام را دنبال می کند و با رعایت تمام مبانی به مستضعفین در برابر تروریست ها و استکبار جهانی کمک و به آن افتخار می کند.

باقری کمک به حزب الله در حوزه موشکی و سایر ابعاد صورت گرفته را در همین راستا دانست و اضافه کرد: نیروهای مسلح در امور کشوری دخالت نمی کنند، اما از مقامات کشور دعوت، تشویق و آنها را ترغیب می کنیم که راه نورانی شهدا را پیش بگیرند و بهتر از گذشته در مسیر حرکت کنند؛ از آنها می خواهیم اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری را پیاده کنند و آنچه خود داریم از بیگانه تمنا نکنند. به عنوان مثال؛ مگر تولید دانِ مرغ و کنجاله سخت تر از تولید موشک زمین به زمین است که جوانان ما آن را ساخته اند؟

باقری تأکید کرد: ما از خدا می خواهیم آگاهی و درایت مسئولین بالاتر رود و مسئولین توفیق پیدا کنند در هر دوره ای از مسئولیت که رأی می آورند_ چه بعد از چهار سال و چه بعد از هشت سال_ بتوانند بگویند از کجا به کجا رسیدیم و چه مشکلاتی از مردم را حل کردیم، این ملت لیاقت بهتر از اینها را دارد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان