به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در چهارمین مجمع عمومی جمعیت رهپویان که صبح امروز جمعه 21 آبان ماه در محل این جمعیت و با حضور دبیران کل احزاب اصولگرا برگزار شد، اظهار داشت: جمعیت رهپویان بیش از 7 سال است که در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور فعالیت می کند و خیرات و برکات بسیاری برای جبهه انقلاب داشته است و اساس شکل گیری آن به ایجاد زمینه مشارکت و حضور نیروهای انقلابی در عرصه سیاسی کشور بازمی گردد.

زاکانی با اشاره به امکانات محدود در این زمینه ادامه داد: این جمعیت با اخلاص نیروهای خود و تدبیر و عمل به هنگام توانست بین سایر احزاب و گروه ها نقش آفرین باشد و جبهه ای تشکیل دهد که ظرفیت های انقلاب را در انتخابات برعهده بگیرد.

دبیرکل جمعیت رهپویان ادامه داد: این تشکل توانست شرایطی را فراهم کند که حاصل آن بین احزاب و گروه ها نقش آفرین بوده و تلاش آن کمک در مسیر رشد و سامان یافتگی و تکامل انقلاب است.

وی با تاکید براینکه همان شتاب گذشته برای پیمودن این مسیر دنبال می شود، به حساسیت های شرایط کشور و لزوم ارتقا و رشد در این فضا اشاره کرد و افزود: امروز مجموعه انقلاب اسلامی شرایط خاصی دارد و از این رو رهبر انقلاب فراخوان بزرگی را برای بسیج ظرفیت های موجود اعلام کرده اند.

زاکانی با اشاره به تهدیدات انقلاب اسلامی از یک سو و نیاز موجود آن از سوی دیگر این مسئله را عامل این مطالبه رهبری برشمرد و تصریح کرد: رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان سپاه فرمودند که آینده از امروز بهتر است و من نگران نیستم.

دبیرکل جمعیت رهپویان با اشاره به مراحل پنجگانه نظام سازی در انقلاب اسلامی و توقف در مرحله دوم یعنی دولت اسلامی خاطرنشان کرد: ما در مسیر دولت اسلامی حرکت می کنیم که این مسیر در راه شکل گیری جامعه اسلامی است که در نهایت به تمدن اسلامی منجر می شود اما این توقف باعث آسیب پذیری ما شده است؛ رهبری پیش از این گفتند که ما امروز در آستانه دولت اسلامی هستیم و جامعه اسلامی باید ساخته شده بر محور تقوا و پیشرفت مادی و معنوی باشد تا بتوانیم تمدن اسلامی را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه ما هنوز آن دولت اسلامی را هم تشکیل نداده ایم به رسالت سنگین نسل امروز و لزوم تشکیل دولت و جامعه اسلامی پرداخت و ادامه داد: تهدیدات متعددی علیه انقلاب اسلامی شکل گرفته است که البته دشمن خوارتر و کوچک تر از آن است که علیه ما اقدامی کند اما ما به این آمادگی نیاز داریم تا دشمن این خیال خام را هم از ذهن خود بیرون کند.

زاکانی در ادامه به ان انتخابات آمریکا اشاره کرد و گفت: شرایط نظام سلطه و اریکه قدرت در آمریکا معلوم است و مناظره های ترامپ و کلینتون مایه وهن جامعه بشری است؛ این مناظره ها در کشوری برگزار شد که مدعی آقایی جهان است که بوی تعفن آن کل جهان را برداشته است؛ مردم آمریکا نشان دادند دنبال کسی هستند که این وضعیت را برهم بزند و این ارمغان لیبرال سرمایه داری است.

دبیرکل جمعیت رهپویان منطقه غرب آسیا را منطقه متلاطم و پرآشوب دانست که تهدیدات متعددی انقلاب اسلامی را تهدید می کند و بر همین اساس افزود: در داخل کشور نیز ما شاهد فشار اقتصادی و بحران های اجتماعی هستیم که به دلیل شرایط سخت و ویژه ماه های اخیر، رهبر انقلاب ساعت ها برای مرور شرایط اجتماعی وقت گذاشته و آن را غیرقابل قبول عنوان کردند؛ البته در کنار این شرایط فضای فرهنگی و چندپارگی سیاسی نیز مردم را تحت فشار قرار داده است.

وی تاکید کرد: مسئله فساد به عنوان یک نمونه سیل رشد خود را  طوری طی کرده است که به یک جریان سیستمی و پیوسته تبدیل شده و این مسیر را ادامه می دهد تا در مرحله مقاومت جامعه را بشکند و این را از طریق ایجاد فرهنگ قارون صفتی دنبال می کند تا مردم یا فخر بفروشند و یا حسرت بخورند و فساد چیز بدی نباشد.

وی با بیان اینکه در قضیه فیش های نجومی نشان داده شد که این اتفاق نیفتاده و مردم در مقابل فساد حساس هستند، تصریح کرد: درواقع این مسئله حکایت از این داشت که فساد نتوانسته مقاومت را در جامعه بشکند و هنوز مسئولانی هستند که در قبال فساد حساسیت دارند و ایستادگی می کنند.

زاکانی بر همین اساس ادامه داد: ما نیازمند یک تحول گسترده هستیم و اگر دیر بجنبیم کار از کار می گذرد.

نماینده سابق مجلس در ادامه ضمن جریان شناسی الگوی توسعه غربی پیش از انقلاب ادامه داد: ما پس از دوران دفاع مقدس دچار قهقرا شدیم و آقای هاشمی با الگوی اقتصاد آزاد و خاتمی با الگوی توسعه سیاسی فرهنگی غربی یک ریل گذاری جدیدی را ایجاد کردند و این نگاه تا به امروز به جامعه آسیب زده است.

وی با تاکید براینکه این خیال خامی است که فکر کنیم الگوی غربی می تواند مشکلات اساسی کشور را حل کند در حالی که هیچ سنخیتی با الگوی ایرانی و اسلامی ندارد، افزود: ما باید به مکتب امام بازگردیم و جامعه را براساس منظومه فکری امام و رهبر انقلاب بسازیم.

زاکانی به لزوم جبهه سازی و ساماندهی ظرفیت ها در مسیر تکامل انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: ما باید به دنبال تکثیر باشیم و این خالص سازی باید در جبهه انقلاب صورت گیرد چراکه عناصر غیرانقلابی پشتیبانی دشمن را دارند و هدف آنها مقابله با انقلاب اسلامی برای ریشه کنی انقلاب یا حداقل راکد کردن آن است.

دبیرکل جمعیت رهپویان با تاکید براینکه هسته سخت انقلاب اسلامی باید متشکل از خالصینی باشد که به رسالت تاریخی خود باور دارند، افزود: ما برای شکل گیری این جبهه باید حداقل 14 گام را برداریم که گام اول این است که عناصر موثر در جبهه انقلاب و کسانی که نفوذ اجتماعی دارند باید به یک هم داستانی در برابر شرایط امروز برسند.

وی با بیان اینکه اگر ما این گام را برنداریم ظرفیت های موجود دچار تشتت می شود یادآور شد: ما از زمانی موفق خواهیم بود که دعوت به اسلام و انقلاب اسلامی کنیم و خدمت گزار و نوکر مردم باشیم.

زاکانی با تاکید براینکه ما در گام دوم وظیفه داریم که تغییر را در جبهه انقلاب از خودمان شروع کنیم، اظهار داشت: شرایط موجود دستاورد عملکرد همین کسانی است که با زرنگی خودشان این شرایط را ایجاد کردند و مسئولیت های جدی دارند اما مانند اپوزیسیون رفتار کرده و پاسخگوی مردم نیستند؛ عناصر دوم خردادی و کارگزارانی 27 سال است که کشور را گرفتار کرده و عمده مشکلات اقتصادی ناشی از روش آنهاست اما خود را در حوزه مبارزه با فساد نشان می دهد.

دبیرکل جمعیت رهپیوان ادامه داد: ما در انتخابات گذشته وحدت کرده بودیم اما این فکر را پیش رو نداشتیم و کسی حاضر نبود سینه چاکی کند و همانطور که عده ای با زیرکی گفتند افراد این لیست وضع موجود را رقم زده و امروز هم خودشان هم مدافع همین وضع موجود هستند.

وی با بیان اینکه ما در گام پنجم نیازمند ساماندهی گسترده اجتماعی و نهضت روشنگری هستیم، دوره فعلی را دوره جهاد اکبر و بصیرت عنوان کرد و گفت: گام ششم نیازمند حضور صحیح در فضای مجازی است و ما باید این زیست بوم جدید را دریابیم چراکه رقبای ما در آ»جا تولید فکر و عملیات می کنند اما ما دچار غفلت هستیم.

زاکانی با بیان اینکه ما هنوز از ذخایر اول انقلاب استفاده می کنیم وظرفیت جدیدی برای افزایش سرمایه اجتماعی صورت نگرفته است، افزود: ما نیازمند خلق سرمایه های جدی اجتماعی هستیم که با نهضت خدمت گزاری و نوکری مردم ایجاد می شود و این مسائل ناظر به انتخابات نیست بلکه ناظر به تکامل انقلاب اسلامی است.

دبیرکل جمعیت رهپویان در تبیین گام هشتم به لزوم ایجاد دوقطبی خوب پرداخت و گفت: دوقطبی ممدوح دو قطبی است که یک طرف آن شاه و مفاسدش و طرف دیگر مردم و انقلاب اسلامی قرار داشتند و دو قطبی و مذموم دوقطبی است که مردم مانند فتنه 88 در مقابل مردم قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: جامعه ما امروز از تبعیض، فساد، پارتی بازی و بی توجهی به افراد مظلوم رنج می برد لذا باید این عناصر را در یک سمت و مردم را مقابل آنها قرار داد و این دوقطبی را تشدید کرد.

زاکانی در ادامه با بیان اینکه هر کس می خواهد رئیس جمهور شود باید حقوق خود را هم طراز معلمان قرار دهد، گفت: در قضیه جنایت فیش های نجومی رهبری این دوقطبی ممدوح را ایجاد کرده اند و به مسئولان فرمان دادند که در ملاءعام با خاطیان برخورد شود.

دبیرکل جمعیت رهپویان به موضوع توزیع یارانه ها اشاره کرد و گفت: این اشکال به دولت وارد است که چرا امکانات را یکسان به مردم توزیع می کند، این خلاف عدالت است که همه اقشار جامعه از مبلغ یکسانی برخوردار شوند و زمانی که می گوییم چرا این کار را اصلاح نمی کنید می گویند ممکن است رای ما بریزد.

وی در تشریح گام نهم به لزوم ایجاد جنبش های اجتماعی- اصلاحی پرداخت و گفت: امروز اعتیاد در جامعه ما مایه وهن است اما یک عده برای خود سیاست گذاری اقتصادی انجام می دهند و توجه شان فقط به غارت کردن خودشان است و برخی مسئولان طبقه ای از اشرافیت را تشکیل داده اند که بسیار عجیب است.

وی با بیان اینکه ما در گام دهم نیازمند تشکیل یک هویت جدید هستیم، یادآور شد: در آستانه 38 سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم اما باید در دوگانه چپ و راست باشیم در حالی که این همه استاد حوزه و دانشگاه و افراد موثر در دستگاه های مختلف قرار دارند که دلداده انقلاب اسلامی هستند و می خواهند برمبنای اصول و نه زد و بندهای جناحی وحدت کنند. بنابراین ما نیازمند کادر هستیم که با همه و جود این انقلاب را قبول داشته باشد اما یک عده اجازه نمی دهند که این افراد در جامعه شناخته شوند.

زاکانی با اشاره به جلسه اخیر رهبر معظم انقلاب با مسئولان فرهنگی و توصیه های ایشان به آنها تشریح گام سیزدهم یعنی دقت در ورود به رقابت اشاره کرد و گفت: ما نباید نگاه مان به پای صندوق رای باشد هرچند انتخابات شب قدر است اما ما در انتخابات ریاست جمهوری به وحدت و شایسته گزینی توصیه می کنیم.

دبیرکل جمعیت رهپویان افزود: در انتخابات ریاست جمهوری  ما جبهه انقلاب را به وحدت در مسیر رسیدن به نامزد واحد و یک حضور خالصانه برای خدمت به مردم توصیه می کنیم و بنابراین در گام چهاردهم ما باید به دوران پس از انتخابات که اصل کار همان جا است توجه کنیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان