به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، سید کاظم دلخوش  در گردهمایی مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت در سالن غدیر استانداری با اشاره به نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسط مقام معظم رهبری در سال ۹۵ اظهار کرد: در مدت ۱۰ سال گذشته رهبر معظم انقلاب شعار اقتصاد مقاومتی را در بخش های مختلف اعلام فرمودند.

وی ادامه داد: فرمایش مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی موجب شده در جامعه به ویژه استان های کوچک کم بینی ها و حسادت ها نسبت به سرمایه گذاری ها کاهش پیدا کند و باید به جایی برسیم در زمینه سرمایه گذاری به درستی گام برداریم تا مشکل اشتغال و بیکاری برطرف شود.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس به تلاش دولت در عرصه های مختلف اشاره کرد و افزود: بنده عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس هستم و تلاش دولت در زمینه رفع موانع تولید، اصلاح وضعیت ممنوع الورود و خروج ها و اصلاح ساختار پولی و مالی را مشاهده می کنم و این امور قابل قدردانی است.

دلخوش با بیان اینکه گیلان پس از پیروزی انقلاب اسلامی چوب سرسبزی خود را خورده است، تصریح کرد: در دهه ۶۰ صنعت را از استان گرفتند و بسیاری از امکانات، اشتغال و اقتصاد در بخش های مختلف را از دست دادیم.

وی، مشکلات گیلان را هم پای استان های دیگر خواند و بیان کرد: روزانه ۴۰ تا ۵۰ نفر جوان باسواد بیکار به هر کدام از نمایندگان مردم گیلان در مجلس مراجعه می کنند و نباید تصور شود این استان گل و بلبل است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر برطرف کردن مشکلات عموم مردم تأکید کرد و گفت: اقدام هایی که برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی در کشور انجام می دهیم به طور قطع با همدیگر یکسان نیست.

دلخوش با اشاره به حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در گیلان، خاطرنشان کرد: گیلان در تمام بخش ها به ویژه در مسائل اقتصادی و اشتغال مشکل دارد و باید با کمک همدیگر آن را برطرف کنیم.

وی، خواستار استفاده از فرصت ها به درستی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت شد و اظهار کرد: اکنون موضوع مالیات بر ارزش افزوده و اصلاح مالیات ها در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس است و بنده مسؤول پیگیری آن هستم.

*اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی مجلس

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده در دوره هفتم و مجلس به تصویب رسیده است، یادآور شد: صنایع و تولیدکنندگان در مورد مالیات بر ارزش افزوده مشکلاتی دارند و باید در این زمینه اصلاحاتی را انجام دهیم.

دلخوش، خواستار استفاده از فرصت به وجود آمده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در اصلاح قانون بر ارزش افزوده شد و بیان کرد: وزارت مذکور فرد یا گروهی را به کمیسیون اقتصادی مجلس معرفی کند تا اصلاحات در قانون را طوری انجام دهیم تا دغدغه تولیدکنندگان و مراجعه کنندگان در بخش اقتصادی کمتر شود.

وی از تشکیل کارگروه اصلاح قانون امور گمرکی در مجلس خبر داد و تصریح کرد: اگر بنا باشد کار را به درستی در کشور انجام دهیم قانونگذار باید پیگیری کند تا قانون دقیق نوشته شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه به آمار ارائه شده نرخ بیکاری در گیلان اشاره کرد و افزود: ما به نرخ بیکاری گیلان که توسط استاندار اعلام شده، نقد داریم و این نقد به مرکز آمار کشور است زیرا یک ساعت کار روزانه را به عنوان اشتغال محاسبه کردند.

دلخوش با اشاره به اینکه سن افراد شاغل را براساس ۱۰ تا ۵۰ سال در کشور محاسبه کردند، متذکر شد: محاسبه مذکور نادرست است.

وی ادامه داد: اگر آمار درستی نداشته باشیم مجلس به انحراف می رود و نمی تواند به وظیفه خود به درستی عمل کند و نرخ آمار بیکاری اعلام شده توسط مرکز آمار ایران واقعی نیست.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه در تمام دنیا اگر بخواهند فرد ۱۰ ساله ای را مشغول به کار کند برای صاحب کار جرم است، بیان کرد: می توانیم امور مذکور را اصلاح کنیم تا آمار نادرست به مدیران ارائه نشود.

دلخوش تصریح کرد: آمار بیکاری که استاندار گیلان به درستی و واقعی اعلام کرده، اگر در صدا و سیما پخش شود مردم به ما می خندند و می گویند روزبه روز بیکاری در حال افزایش است.

وی همچنین به اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز همطراز با قانون گمرکی در مجلس اشاره کرد و گفت: ۲۰ میلیارد دلار قاچاق کالا داریم و اگر می خواهیم مشکل صنعت و تولیدکنندگان برطرف شود باید به این مورد توجه داشته باشیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان