به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حسینعلی خدایگانی عصر دیروز در همایش نقش شوراهای اسلامی شهر و روستا در کاهش جمعیت کیفری زندان های کشور با اشاره به آمار ارائه شده مبنی بر وجود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر معتاد در کشور اظهار کرد: اعتیاد عامل ۵۰ درصد از طلاق ها است.

وی به وجود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر زن بی سرپرست و سرپرست خانوار در کشور اشاره کرد و افزود: تعداد ۱۱ میلیون نفر حاشیه نشین در کشور داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با بیان اینکه امام (ره) در سال ۵۸ به مسؤولان امر فرمودند تمام امور در شهرها، روستاها و محله ها به مردم واگذار شود، تصریح کرد: نمایندگان شهر و روستا در امور محلی تصمیم می گیرند.

خدایگانی، ۹۰ درصد از بودجه کشور را صرف هزینه های اداری خواند و بیان کرد: از ۱۵۰ سال گذشته تصمیم ها در کشور از بالا به پایین به صورت متمرکز بوده است.

*بودجه عمرانی گیلان اختصاص داده نشده است

وی به اجرای پروژه های مختلف عمرانی در شهرهای گیلان به ویژه شهر رشت اشاره کرد و گفت: هنوز موافقتنامه دستگاه های دولتی ردوبدل نشده و تاکنون بودجه عمرانی اختصاص داده نشده است.

رئیس شورای اسلامی گیلان با اشاره به عملکرد بسیار عالی شوراها و شهرداری ها، خاطرنشان کرد: هر قدر به عمق قانون اساسی می نگریم مشاهده می کنیم امور باید به مردم واگذار شود.

خدایگانی، تصمیم گیری به وسیله مردم را خوب توصیف کرد و یادآور شد: نیازی نیست دولت درگیر تمام امور باشد، شهرها و روستاها را اداره کند و این امر در مورد زندان ها نیز مصداق پیدا می کند.

وی با بیان اینکه مردم باید احساس کنند زندانبانان به خاطر ایجاد امنیت در جامعه تلاش می کنند، اظهار کرد: تمام مردم باید درگیر مسائل شهری و محلی باشند.

رئیس شورای اسلامی گیلان، اجرای پروژه های مختلف شهری را سبب کاهش جمعیت کیفری دانست و بیان کرد: برخی از مسائل به سیاست های کلان مربوط می شود اما در تصمیم گیری های محلی هر قدر امور به شوراها و شهرداری ها واگذار شود به نظر تمام کارشناسان جهانی صددرصد امور کیفری کمتر می شود.

خدایگانی با اشاره به اینکه در تمام دنیا در مسائل شهری شهرداران حرف نخست و آخر را بیان می کنند، تصریح کرد: نمایندگان مجلس می خواهند در تمام امور دخالت داشته باشند و تاکنون چهار مرتبه قانون نظارت بر مصوبات شوراها تغییر کرده است.

وی به کاهش یا افزایش تعداد اعضای شوراها اشاره کرد و افزود: نمی دانیم نمایندگان مجلس به دنبال چه هدفی هستند زیرا هر قدر امور محلی حتی امور امنیتی، آموزشی و عمرانی به شوراها به عنوان پارلمان های محلی واگذار شود مردم منفعت بیشتری می برند.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با بیان اینکه امور کوچک و مسائل اجتماعی باید به وسیله پارلمان محلی و منتخبان مردم حل و فصل شود، متذکر شد: روند مذکور جرائم را کاهش می دهد.

خدایگانی، خواستار واگذاری امور به مردم توسط دولت و مجلس شد و اظهار کرد: دولت و مجلس باید نظارت عالی داشته باشند ضمن اینکه از مردم می خواهیم انتخاب خوبی داشته باشند و احساسی انتخاب نکنند.

وی با تأکید بر ورود افراد با تجربه برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، خاطرنشان کرد: مردم باید از تجربه افراد مذکور به منظور پیشرفت در امور جامعه استفاده کنند.

رئیس شورای اسلامی گیلان در پایان متذکر شد: با توجه به قانون اساسی، نقش شوراها می تواند در کاهش جرائم کیفری بسیار عالی باشد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان