به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، محمدعلی پورمختار نماینده بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه تعجیل در روند توافق هسته ای موجب بی توجهی به جزئیات آن و تحمیل خسارات به کشور شده است، گفت: اگرچه تیم مذاکره کننده با حسن نیت پا به میدان مذاکره گذاشت اما ما شاهد عجله در انجام توافق بودیم و همین باعث شد که همه جوانب کار ارزیابی نشود.

وی افزود: در مذاکرات صرفاً به حرف طرف مقابل و به ویژه آمریکا که قول شفاهی داده بود تحریم ها را برمی دارد و هیچ تحریمی اعمال نخواهد شد، اکتفا شد و تیم مذاکره کننده پذیرفت که ابتدا ایران به تعهداتش در برجام عمل کند و سپس آنها نسبت به این کار اقدام کنند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: ما امروز شاهدیم که بنابه تأیید سازمان های بین المللی و از جمله انرژی اتمی، ایران به تمام تعهدات خود در برجام عمل کرده است اما طرف مقابل به اکثریت تعهدات خود از جمله رفع تحریم های بانکی و امکان جابه جایی پول عمل نکرده است.

پورمختار خاطرنشان کرد: اعضای تیم مذاکره کننده ما به لحاظ تعداد، اندک بودند و در مقابل تیم های آمریکایی و اروپایی از تعداد کثیری از کارشناسان بهره می بردند و این باعث می شد آنها به صورت جزئی موضوعات را مورد بررسی قرار دهند و طبیعتاً آنها برنده مذاکره بودند. جالب اینجا است که تیم مذاکره کننده ما افتخارش این بود که با 8 یا 9 نفر در مقابل 1+5 مذاکره کرده است.

وی افزود: آنچه امروز ما در اختیار داریم حرف ها و وعده های شفاهی و عمل نشده از طرف مقابل است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: برجام تجربه ای است برای آینده که آقایان فکر نکنند همه فن حریف هستند و در واقع چراغ راهی برای آینده است.

پورمختار خاطرنشان کرد: من یک بار به آقای ظریف گفتم که چرا در تیم مذاکره کننده از حقوقدانان استفاده نمی کنید و وزیر امور خارجه در پاسخ گفت من خودم حقوقدان هستم و تا به این حد که نسبت به همه زوایا مطلع است، اطمینان داشت و اتفاقی که در برجام برای ما افتاد ناشی از همین نگاه ها بود.

وی در پایان گفت: امروز دولت و وزیر امور خارجه باید همه توان خود را برای فشار آوردن به طرف مقابل به کار گیرند تا طرف غربی را به انجام تعهداتش ملزم سازند و از ظرفیت سازمان ملل برای پیگیری این موضوع استفاده کنند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان