به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، امام جمعه املش در یادواره هشت شهید روستای سالکویه که در مسجد ولی عصر(عج) این روستا برگزار شد، گفت: مقام امامت بالاترین مقام دنیوی  و مقام شهادت بالاترین مقام اخروی است.



 



وی با بیان اینکه مقام امامت از مقام نبوت بالاتر و هر کسی در این دنیا به مقام امامت نائل نمی شود مگراینکه خداوند متعال او را منصوب کند، تصریح کرد: امامان و ائمه ما جدای از مقام بزرگ امامت به یکی از برجسته ترین مقام های معنوی که موجب تقرب به خداوند است، رسیدند و  مقام شهادت در قیامت جزء بالاترین مقام هاست.



 



حجت الاسلام و المسلمین محمد صفری قاسم آبادی با اشاره به اینکه مقام شهود(رویت حقایق عالم)  یکی از مقام های عالیه ای است که به برکت شهادت در راه خدا به دست می آید، خاطرنشان کرد: بسیاری از شهدا قبل از اینکه به شهادت برسند نحوه شهادت، زمان و مکان شهادت را مشخص می کردند و این مقام شهود است که شهدا توسط این مقام به حقایق عالم دست یافتند و امام صادق (علیه السلام)، زیارت قبر شهدا را در کنار زیارت قبر پیغمبر اکرم(صلی الله علیه و آله) و قبر سید الشهدا  دانست.



 



امام جمعه املش ادامه داد: مقام شاهد بودن یکی دیگر از مقام های عالیه شهداست که شهدا زنده اند و زنده بودن خود یک مقام ارتزاق از سایه عرش خداوند است.



 



جنگ ما گنج تدین، معرفت و نوع دوستی است



 



وی با بیان اینکه جنگ ما جنگ برادرکشی نبود بلکه جبهه کفر و نفاق و جبهه اسلام ناب بود، افزود: به فرمورده مقام معظم رهبری " جنگ ما گنج است" گنج معرفت، هنجار، ارزش، تدین، ایثار، مقاومت، نوع دوستی و انسان دوستی است.



 



حجت الاسلام صفری با تاکید بر اینکه امام(ره) موجی را ایجاد و دل ها را معطوف به خدا، پیغمبر، دین و فرهنگ درست انسایت کرد، اذعان کرد: ما به برکت وجود شهدا می توانیم فضای شهری خودمان را آنقدر به لحاظ فرهنگی آباد نگه داریم که از بسیاری از ناهنجاری ها و ضدارزش ها جلوگیری کنیم. 



 



وی ادامه داد: راه نجات ما فکر، اندیشه و فرهنگی است که شهدا پاسدار آن بودند، فرهنگی که ذره ای چنگ اندازی در بیت المال را برای خود عیب و گناه کبیره می دانست.



 



امام جمعه املش با اشاره به سرقت های نجومی و اینکه در جابه جایی ارزش ها و ضد ارزش ها همیشه جای ظالم و مظلوم عوض می شود، اظهار کرد: امروزه سرقت های نجومی زالو صفتانه از خون مردم می مکند و به طوری که اگر عده ای نامشان را می برند به آنها حمله می کنند و این جابه جایی فرهنگ و ضد فرهنگ است.



 



وی با بیان اینکه شهدا در جزئی ترین ابعاد زندگی فردی و اجتماعی ما حرفی برای گفتن دارند، تصریح کرد: محورهای عملکردی شهدا مشخص و برای یک آرمان بزرگ که تحقق اسلام ناب بود، قدم برداشتند و خروجی آن نیز احیای اسلام ناب است.



 



انقلاب ما بر مبنای دین و اعتقاد صحیح مردم استوار است



 



حجت الاسلام صفری، انقلاب اسلامی را از حقایق الهی، مستحکم و مستدل خدای بزرگ دانست و افزود: وجه تمایز انقلاب ما با سایر انقلاب ها در ایدئولوژی بودن انقلاب ماست که بر مبنای دین و اعتقاد صحیح مردم استوار و زمینه سازی برای تحقق ظهور مهدی فاطمه(عج) هم از هدف های آن است.



 



امام جمعه املش با اشاره به اینکه ما امروز در حوزه علم و تکنولوژی قله های دنیا را فتح کردیم، خاطرنشان کرد: کارنامه درخشان بچه های ما در حوزه نانو تکنولوژی، علوم هسته ای، سیستم پیچیده ماهواره و ماهواره بَر توسط بچه هایی انقلاب و دلدادگان به امام و انقلاب انجام شده است.



 



امام زمان(عج): سکان دار انقلاب در دوره آخر الزمان



 



وی با تاکید بر اینکه مصرف کننده نباشیم و امروز این انقلاب در حوزه علوم معرفتی با فلسفه باید مقاومت کند، تصریح کرد: سکان دار انقلاب در دوره آخر الزمان بر عهده امام زمان(عج) است  و این انقلاب قطعا به انقلاب اصلی خواهد رسید و مدیریت این انقلاب به دست صاحب اصلی آن مهدی فاطمه(عج) است.



 



حجت الاسلام صفری در پایان سُر خوردن بعضی از افراد را به دلیل عدم شناخت عمیق در مبانی معرفتی عنوان و اذعان کرد: امروز بّرد اندیشه ما در حوزه دریای مدیترانه است  و این هنر بچه های انقلابی، وفادار و معتقد به انقلاب ولایی است.



پایان پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان