شخصی با نام گ – ش که خود را خادم سنتی امام زادگان سیدصالح و سید سلطان حسین لمش معرفی می کرد، در هنگام کلاهبرداری از زائران بقاع متبرکه سیاهکل، دستگیر و به مقامات قضائی معرفی شد.

به گزارش لنگرنیوز ، حجت الاسلام و المسلمین حسین یوسف زاده رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل در گفتگو با خبرنگار درسیاهکل اظهار کرد: شخصی با نام گ – ش که خود را خادم سنتی امام زادگان سیدصالح و سید سلطان حسین لمش معرفی می کرد، در هنگام کلاهبرداری از زائران بقاع متبرکه سیاهکل، دستگیر و به مقامات قضائی معرفی شد.

 

وی تصریح کرد: این زن با شناسایی قبلی به یک خانم نزدیک شده و به وی گفته بود که من در خواب سید بزرگوار را دیده ام و ایشان به من گفتند که شما می بایست مبلغ 10 میلون ریال به من بدهید و من دور آن پارچه سبز بپوشانم و آن را در بقعه سید نجف الدین گرماخانی چوشل بیاندازم و اگر این کار را انجام ندهید برای یکی از اعضای خانواده شما اتفاق ناگواری خواهد افتاد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل گفت: این زن کلاهبردار که از ارادت و عشق این زائر سوء استفاده کرده و با دریافت این مبلغ از وی، آن را برای خود برداشته بود، برای دومین بار به این زن می گوید که اینبار خواب امام رضا (ع) و دو سید دیگر را دیده ام و ایشان گفته اند که می بایست 3 میلیون تومان در امام زاده بیاندازی.

 

حجت الاسلام و المسلمین یوسف زاده ادامه داد: زنی که از وی کلاهبرداری انجام شده بود، ماجرا را برای برادر خود بازگو می کند و همین امر موجب می شود تا این موضوع توسط اداره اوقاف و امور خیریه و با همکاری نیروی انتظامی پی گیری شده و در مرحله دوم دست این شیاد رو شده و پس از وقوع جرم دستگیر شود.

 

وی در رابطه با چگونگی دستگیری وی در زمان وقوع جرم گفت: شماره تراول هایی که در پاکت گذاشته شده بود از قبل ثبت شده بود. پس از باز کردن ظریح متوجه آن شدیم که داخل پاکتها با کاغذهای باطله پرشده است. افسر زن نیروی انتظامی پس از بازرسی بدنی از وی تعدادی تراول پیدا کرد که با شماره های آن تطبیق می کرد.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: این فرد کلاهبردار بلافاصله پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کرده و شش نفر دیگر از وی به جرم کلاهبرداری شکایت کرده اند.

 

حجت الاسلام و المسلمین یوسف زاده افزود: این زن حتی در مواردی به زوج های جوان گفته بود که من خواب دیده ام و سید بزرگوار به من گفته که شما چند کار را انجام بدهید و مبلغی پول نیز به من بدهید تا من آن را داخل بقعه بیاندازم، تا اینگونه مشکل شما برطرف بشود.

 

وی با هشدار در خصوص افرادی که از احساسات مردم سوء استفاده می کنند، اظهار کرد: خدام و ماموران جمع آوری نذورات در بقاع متبرکه شناخته شده و دارای قبوض رسمی اوقاف گیلان هستند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل تأکید کرد: زائران بقاع متبرکه می توانند نذورات و هدایای خود را به اعضای هیئت امناء بقاع متبرکه تحویل داده و رسید اوقاف و امور خیریه گیلان را دریافت کنند.

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان