رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود در گفت وگو با لنگرخبر اظهار کرد: با توجه به دلیل خطر شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان سازمان حفاظت محیط زیست شکار پرندگان را ممنوع اعلام کرد که در این راستا، مأمورین یگان حفاظت محیط زیست لنگرود اقدام به جمع آوری پرندگان شکار شده از بازار این شهرکردند.



 



سید امین نجات بابیان اینکه تا اطلاع ثانوی هرگونه شکار پرندگان ممنوع است، افزود: به منظور جلوگیری از هرگونه بروز تلفات انسانی و وحوش، از عرضه و خریدوفروش پرندگان شکار شده جلوگیری به عمل خواهد آمد.



 



وی گفت: بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان ، یکی از بیماری های خطرناک پرندگان است که عامل این بیماری ویروس است و می تواند به سرعت منتشر شود و پرندگان بسیاری را بیمار کند.



 



رئیس اداره محیط زیست لنگرود با اشاره به انواع مختلف  ویروس آنفلوانزا، تصریح کرد: بعضی از ویروس ها فقط پرندگان را مبتلا می کنند و بعضی علاوه بر پرندگان، سبب بیماری انسان نیز می شوند.



 



نجات تأکید کرد: با توجه به عوارض زیاد و خطرناک، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به عنوان بیماری مشترک میان انسـان و حیـوان شناخته شده و مبارزه با آن در دنیا بسیار موردتوجه قرارگرفته است.



 



پی نوشت: عصر و غروب امروز(چهارشنبه)  تعدادی از پرندگان در بازار ماهی فروشان لنگرود مشاهده شده است که تصاویر آن نیز در تحریریه لنگرخبر موجود است.



 



[gallery columns="1" size="large" ids="71137,71142,71139,71138,71140,71141,71143"]



انتهای پیام/



 



 

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان