به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مدیر  آموزش وپرورش استثنائی  گیلان در همایش بزرگداشت روز جهانی معلولین که شامگاه گذشته در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود برگزار شد، اظهار کرد: روز جهانی معلولین فرصتی برای آشنایی با توانمندی ها و نیازمندی های معلولان است.



 



وی با اشاره به اینکه سازمان ملل برای روز جهانی معلولین 17 هدف را تعریف کرد، افزود: نبود فقر، بهزیستی مناسب و آموزش وپرورش باکیفیت ازجمله این هدف هاست که باید توانمندی های بالای این دانش آموزان را نادیده نگرفت.



 



مهدی بلوک اصلی بابیان اینکه دو هزار و 500 دانش آموز آسیب دیده در هفت گروه در مدارس استان مشغول تحصیل هستند، گفت: این تعداد از دانش آموزان در 49 مدرسه استثنائی و 23 مرکز اختلالات یادگیری در استان تحصیل می کنند.



 



مدیر آموزش وپرورش استثنائی گیلان تصریح کرد: مدارس استثنائی لنگرود بهترین مدارس در استان محسوب می شود که موردتقدیر و قدردانی نیز قرار گرفت.



 



به گزارش لنگرخبر، روز جهانی معلولین برای نخستین بار در سال 1992 میلادی به منظور گرامیداشت سالروز تصویب قانون برنامه جهانی در ارتباط با معلولین از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام شد و هدف از این اقدام ارتقاء رشد اذهان عمومی درباره مسائل مربوط به معلولیت های مختلف و افزایش آگاهی هایی بوده است که می بایست از مساله پیوستن افراد معلول در تمامی جنبه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زندگی منتج شود.



پایان پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان