به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر به نقل از «لاهیجان»، علی امیری افزود: شمار پرندگان آبزی و کنار آبزی که طی امسال در تالاب امیرکلایه فرود آمده اند؛ به دلیل شرایط آب و هوایی، حفاظت از این تالاب و تامین امنیت کافی برای پذیرایی از پرندگان، نسبت به سال های گذشته بیشتر است.  

وی خاطرنشان کرد: این تالاب دارای ۱۰۵ گونه گیاهی و زیستگاه ۱۵ گونه و زیر گونه ماهی است و هر ساله ۱۳۶ گونه پرنده مهاجر برای زمستان گذرانی به این تالاب فرود می آیند.

امیری این تالاب را محل فرود پرندگان کمیابی مانند اردک سرحنایی و سرسفید، پلیکان خاکستری و پرندگانی نظیر باکلارکوچک و بزرگ، چنگر و محل زیست ماهیانی مانند کپور معمولی، لای ماهی و حاجی طرخان ذکر کرد. تالاب بین المللی امیرکلایه با مساحت یک هزار و ۲۳۰هکتار مساحت با اینکه در نزدیکی های دریای خزر قرار دارد، تنها تالاب گیلان به شمار می رود که آب شیرین دارد و آب آن از چشمه های داخل خود تالاب تامین می شود. این تالاب در سال ۱۳۴۹ به عنوان منطقه حفاظت شده در شورای عالی محیط زیست کشور تصویب و با توجه به جاذبه ها و ویژگی های اکولوژیکی آن، در سال ۱۳۵۴ در فهرست ۱۹ تالاب ایران، ثبت بین المللی شد. تالاب بین المللی امیرکلایه در فاصله ۳۶ کیلومتری شمال شرقی لاهیجان و بین شهرهای لنگرود، لاهیجان و بندرکیاشهر قرار دارد. پایان پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان