یک منبع مطلع با اشاره به گفت وگوهای صبح امروز ظریف و اشتون گفت که گفت وگوها درباره تمدید مذاکرات در جریان است و قرار است ساعت 15 به وقت محلی نشست عراقچی و روانچی با وندی شرمن در این باره برگزار شود.به گزارش لنگرنیوز ، یک منبع مطلع در گفت وگو با خبرنگار اعزامی فارس به وین، با اشاره به گفت وگوهای صبح امروز (پنجشنبه) محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره نحوه ادامه مذاکرات و تمدید یا زمان تمدید گفت که گفت وها درباره تمدید مذاکرات در جریان است و هنوز توافقی حاصل نشده است.

وی اخبار منتشر شده درباره مدت زمان تمدید را گمانه زنی خواند و افزود: هنوز چیزی مشخص نشده و مذاکرات در این باره در جریان است.

وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز به مدت یک ساعت و 15 دقیقه درباره نحوه ادامه مذاکرات و امکان تمدید یا زمان پایان آن به رایزنی پرداختند.

لازم به ذکر است پس از رایزنی صبح امروز ظریف و اشتون درباره نحوه ادامه مذاکرات و تمدید آن، قرار است ساعت 15 به وقت محلی معاونان ظریف (عراقچی و روانچی) با وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا به گفت وگو در این باره بپردازند.

لازم به ذکر است ویلیام برنز قائم مقام وزیر خارجه آمریکا امروز وین را ترک کرد.

خبرنگار فارس مطلع شد که احتمالا فردا (جمعه) ششمین دور مذاکرات ایران و 1+5 درباره راه حل جامع هسته ای پایان یابد و به احتمال زیاد ظریف و اشتون نشست خبری برگزار خواهند کرد.

روز گذشته برخی منابع از توقف مذاکرات در روز جمعه و البته تمدید مذاکرات خبر دادند ولی اعلام شد که ایران هنوز تمدید مذاکرات را نپذیرفته است.

شب گذشته محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران اعلام کرد که مذاکرات ادامه دارد اما تصور اینکه در طی دو تا سه آینده راه حلی با همه جزئیاتش در دسترس باشد بسیار دشوار است.

وی درباره توقف مذاکرات در روز جمعه و از سر گیری مجدد آن نیز گفت: هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده و اروپایی ها در مورد زمان مورد نیاز دیدگاه هایی دارند و آمریکایی ها هم حرف های دیگر و ما هم گفته ایم تا 20 جولای آماده مذاکره هستیم و هر زمان احساس کنیم که مذاکره به حدی رسیده که باید متوقف شود و یا به شکلی ادامه یابد آماده تصمیم گیری هستیم.

لازم به ذکر است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در اظهاراتی خواستار تمدید مذاکرات با ایران شد و افزود: مذاکره با ایران به زمانی بیشتر از ضرب الاجل 29 تیر ماه نیاز دارد.

ششمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 حدود دو هفته است که در شهر وین در جریان می باشد و در این دور نگارش متن پیش نویس توافق نامه جامع (برنامه اقدام مشترک جامع) آغاز شد.

وزرای خارجه ایران و گروه 1+5 (آلمان، انگلستان، فرانسه، روسیه، چین و آمریکا) به همراه کاترین اشتون سوم آذرماه سال گذشته (1392) در خصوص برنامه هسته ای ایران به توافقی تحت عنوان «برنامه اقدام مشترک» دست یافتند که از 30 دی ماه وارد مرحله اجرا شد و 29 تیرماه زمان پایان شش ماهه گام اول توافقنامه ژنو است. طرفین پس از آن برای دستیابی به توافقنامه جامع هسته ای پنج دور در وین به گفت وگو نشستند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان