به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، نماینده مردم لنگرود در مجلس در خصوص ضرورت نظارت بر عملکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا برای جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی اظهار کرد: در زمینه نظارت بر عملکرد شوراها هیچ ضعف قانونی در کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه وظیفه شوراهای شهر سیاستگذاری است، از دخالت شوراها در امور اجرایی شهرداری ها انتقاد کرد و افزود: این موضوع متاسفانه در حال حاضر به محل اختلاف میان اعضای شورای شهر و شهرداری ها تبدیل شده اما باید تاکید کرد که شوراها نباید در اجرای وظایف شهرداری دخالت کنند.

مهرداد لاهوتی با بیان اینکه انتخاب اعضای شوراهای شهر با رای مردم انجام می شود،گفت:وظیفه اعضای شورای شهر در حال حاضر توجه به نظرات و نگاه مردم در مدیریت شهری است، همان طور که در همه نقاط دنیا برای اتخاذ تصمیمات بزرگ همه پرسی برگزار می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر ایفای صحیح نقش شوراها و شهردار در کلانشهرها، گفت: متاسفانه برخی اعضای شوراهای شهر به وظایف قانونی خود درست عمل نمی کنند این در حالی است که رسیدگی به مشکلات شهری ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه ضعف و خلاء قانونی در نظارت بر عملکرد شوراها وجود ندارد، ادامه داد: در حال حاضر هیات تطبیق مصوبات باید موارد خلاف قانون در شوراها را مورد بررسی قرار داده و گزارش کند.

لاهوتی با بیان اینکه در صورت وجود ضعف در عملکرد شوراها هیات تطبیق مصوبات باید پاسخگو باشد، افزود: وقتی این هیات به حوزه وظیفه ای خود به درستی عمل نمی کند، تمامی تخلفات شوراها یکی پس از دیگری برهم انباشته شده و در دوره ای نمود پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه قانون در خصوص رسیدگی به تخلفات شوراهای شهر و روستا کامل است، تصریح کرد: متاسفانه در زمان بروز تخلفات دستگاه های ذی ربط مماشات کرده و به مشکلات رسیدگی نمی شود، واقعیت آن است که برای جلوگیری از تخلفات در شوراها باید از راهکارهای کشورهای پیشرفته دنیا استفاده کرد به طوری که دراین کشورها همزمان با انتخاب شورای شهر شهردار به صورت مستقیم توسط مردم انتخاب می شوند.

رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، گفت:انتخاب شهردار توسط مردم استقلال شهردار را افزایش می دهد.

انتهای پیام
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : شخصیت ها

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان