به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، سید امیرحسین علوی بعد از ظهر امروز در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی این شهر با اشاره به حضور اکثریت اعضای کمیسیون شورای رشت در این نشست اظهار کرد: در این جلسه پنج ماده عوارض و بهای خدمات مربوط به سال ۹۶ مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه موارد عوارض و بهای خدمات مستقیماً با منافع مردم همراه است، افزود: تمام اعضا و همکاران شورایی در این زمینه حساسیت خاصی دارند و با توجه به اینکه طرح تفصیلی شهر رشت تغییر کرده بسیاری از موارد براساس طرح تفصیلی جدید در حال هماهنگی است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت با اشاره به مطرح شدن پیشنهاد حمایت از مشاغل خانگی توسط شورای شهر در کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت، افزود: پیشنهادی به منظور حمایت از مشاغل خانگی و ترویج کسب شکارهای کوچک در صحن کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شد و امیدواریم با حمایت همکاران از این موضوع گام های خوبی در راستای حمایت از کسب و کارهای کوچک برداریم.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه مواردی از جمله تعرفه دیوارگذاری توسط شهرداری رشت بررسی شد، گفت: تعرفه دیوارگذاری، تفکیک اراضی، محصور کردن اراضی بلاتکلیف داخل شهر و… در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت.

علوی به نقش نظارتی شورای اسلامی شهر رشت در اجرای پروژه های شهرداری این شهر اشاره کرد و یادآور شد: نقش نظارتی شورا اقتضا می کند تا درباره پروژه هایی از جمله پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت ورود کند و اقدام های لازم را صورت دهد.

وی پیاده راه فرهنگی رشت را یک تغییر مثبت در بافت مرکزی این شهر دانست و اذعان کرد: اشتباهاتی در اجرای پیاده راه فرهنگی رشت انجام شد که شهردار باید شخصاً پاسخگوی آن باشد.

این مسؤول بحث نورپردازی پیاده راه فرهنگی رشت را یکی از این موارد دانست و گفت: نورپردازی پیاده راه فرهنگی رشت به لحاظ فنی و زیبایی در شأن پیاده راه فرهنگی نیست و باید اصلاح شود و اگر در ساعات شب و زمان تعطیلی مغازه ها به پیاده راه برویم به واسطه تاریکی محیط احساس امنیت نداریم و این موضوع نگران کننده است.

گفتنی است جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت در راستای اصلاحیه و دفع برخی از موارد عوارض درآمدی سال  ۹۶شهرداری رشت برگزار شد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان