به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر به نقل از  ۸دی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با تاکید بر اینکه از جریانات سیاسی در چارچوب قانون حمایت می کنیم، گفت: ضرورتی نداشت که جلسه انتخابات شورای مشورتی اصلاح طلبان رشت که دارای مجوز هم بود، به زمان دیگری موکول شود.

محمد احمدی پور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برگزاری انتخابات شورای مشورتی اصلاح طلبان رشت، از فرمانداری این شهرستان مجوز داشته و ما هم تاکید داشتیم که حتما این مراسم برگزار شود چون هیچ مغایرتی با قانون ندارد. وی ادامه داد: برخورد توجیحی پلیس امنیت ضرورتی نداشت و اگر ابهامی در روند اجرای کار وجود داشت، می بایست از فرمانداری رشت یا استانداری استعلام می کردند که انجام ندادند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان ادامه داد: تاکید ما آن است که در اولین فرصت، این مراسم برگزار شود و اجازه برخورد فراقانونی و میلی را به هیچ فردی نخواهیم داد.

احمدی پور تصریح کرد: بر اساس قانون فعالیت احزاب و تجمعات، قانون اساسی برگزاری نشست ها و جلسات در داخل سالن و فضای مسقف را حتی نیاز به اخذ مجوز نمی داند و فقط برای نظم بخشی فضای بیرون از محل برگزاری، فرمانداری به نیروی انتظامی ابلاغ می کند که تامین نظم بیرون جلسه را بر عهده داشته باشد.

وی ادامه داد: هر روز شاهد برگزاری نشست های مختلفی از سوی جریان های سیاسی در نقاط مختلف استان هستیم که حتی در بعضی از این جلسات، تندترین انتقادات به دولت و خدمتگزاران مردم می شود اما یکبار هم آنها احضار و توجیه نشدند و در عین حال، دلیلی ندارد عده ای که می خواهند فعالیت قانونی انجام دهند، برای آنها معاذیری ایجاد شود.

وی گفت: شورای تامین استان بر اساس وظایف قانونی خود با عوامل رسمی که باعث نقض قوانین روشن و واضح می شوند، برخورد خواهد کرد.

احمدی پور اضافه کرد: سعی می کنیم به گونه ای از تشکل ها حمایت قانونی کنیم که کسی مورد تهدید قرار نگیرد تا مراسم های قانونی خود را تعطیل کند.

انتخابات شورای مشورتی اصلاح طلبان شهرستان رشت که دارای مجوز از فرمانداری بود و قرار بود روز گذشته (دوشنبه) در سالن تختی مجموعه شهید عضدی برگزار شود، با نظر برگزارکنندگان به زمان دیگری موکول شد.

مسئولان استانداری و فرمانداری در حالی به نشست انتخاباتی شورای مشورتی اصلاح طلبان گیلان مجوز برگزاری جلسه داده اند که این گروه مجوز قانونی برای فعالیت ندارد.

در همین خصوص، دبیر حزب مردمسالاری گیلان بارها بر غیرقانونی بودن فعالیت این گروه در شهرستانهای مختلف تأکید کرده است.

کمال لشگری در همین خصوص و در گفتگو با یکی از پایگاه های خبری مدعی شده بود شورای مشورتی اصلاح طلبان متشکل از احزاب و گروههای منحله هستند و فعالیت آنها خارج از چهارچوب های قانونی است و اگر این گروه می خواهد فعالیت حزبی انجام دهد باید مجوز فعالیت دریافت کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان