به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، اپل در چند سال اخیر لپ تاپ های سری مک بوک پرو خود را چندین بار به روز کرده و نسل جدیدی از این محصولات را با قابلیت های جدید روانه ی بازار کرده است، حال آنکه این موضوع در مورد رایانه های دسکتاپ اپل نظیر آی مک و مک پرو صادق نیست و از این رو، گمانه هایی در خصوص احتمال کنار گذاشتن محصولات دسکتاپ توسط اپل مطرح شده است. این گمانه ها نشأت گرفته از فرضیه ی عدم فروش مناسب این محصولات در مقایسه با گجت های پرتابل است. تیم کوکدر واکنش به اخبار و شایعات منتشرشده در این خصوص، پیامی را به کارکنان اپل ارسال کرده است که خط بطلانی بر این شایعات می کشد، چراکه بر اساس اظهارات تیم کوک، کاپرتینویی ها به زودی نسل جدید رایانه های دسکتاپ خود را راهی بازار خواهند کرد. تیم کوک در این خصوص گفته است:
شماری از رسانه ها اخباری در مورد کنار گذاشتن رایانه های دسکتاپ توسط اپل مطرح کرده اند، اما برای روشن شدن این موضوع باید بگویم که اپل نسل جدید از رایانه های دسکتاپ را برای عرضه در برنامه دارد.
کوک با اشاره به تنوع محصولات دسکتاپ از نظر سایز نمایشگر، قدرت پردازنده، حافظه ی رم و حافظه ی داخلی، این محصولات را دارای اهمیت بسیار بالایی برای کاربران خوانده است. البته وی اشاره ای به جزئیات رایانه های دسکتاپ وعده داده شده نکرد و از این رو مشخص نیست نسل جدید محصولات کاپرتینویی ها شامل چه محصولاتی خواهد بود. کوک همچنین به جامعه ی کاربران اپل نیز اشاره کرده و وجود طرفداران محصولات اپل را ضامنی برای عرضه ی محصولات باکیفیت و کارآمد خوانده است. به اعتقاد تیم کوک؛ در نبود کاربران، اپل هیچ گاه قادر به تولید بهترین محصولات نبود و حتی قابلیت های جدید پرطرفدار را نیز توسعه نمی داد و به کار نمی گرفت. همان طور که اشاره کردیم؛ تیم کوک در نامه ی خود به کارکنان اپل اشاره ای دقیق به طیف محصولات دسکتاپ این کمپانی که شامل آی مک، مک پرو و مک مینی است، نکرد، از این رو شماری از تحلیل گران، مک پرو و مک مینی را پایان یافته می دانند و محصول بعدی اپل در حوزه ی دسکتاپ را تنها شامل آی مک این کمپانی عنوان می کنند. هرچند انتظار می رفت اپل در جریان مراسم رونمایی از مک بوک پرو های خود، آی مک جدید با نمایشگر 5K را رونمایی کند، اما در این مراسم شاهد رونمایی از این محصول نبودیم. مارکو آرمنت، یکی از تحلیل گران حوزه ی فناوری با انتشار توییتی که به پیام تیم کوک اشاره دارد، برداشت خود از سخنان تیم کوک را ارائه کرده است. به اعتقاد آرمنت، باید مک پرو را پایان یافته تلقی کرد.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان