به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، توییتر نحوه ی نمایش نتایج جستجو را تغییر داده است؛ به طوری که نتایج جستجوی انجام شده در این سرویس دیگر همچون گذشته بر اساس ترتیب زمانی نمایش داده نمی شود، بلکه بر اساس مربوط بودن توییت ها به عبارت جستجو شده برای کاربران به نمایش گذاشته می شود. این اقدام در ارتباط با فعالیت هایی است که کاربر طی ۱۰ ماه گذشته در سرویس توییتر انجام داده است. بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط توییتر، در صورتی که کاربران زمان بیشتری را در توییتر سپری کنند و میزان استفاده ی خود از این سرویس را افزایش دهند، میزان ارتباط نتایج جستجو و توییت های نمایش داده شده نیز افزایش خواهد یافت. لیسا هوانگ، مهندس ارشد توییتر در تیم جستجو با انتشار پستی در وبلاگ توییتر، در این خصوص می گوید:
نمایش آخرین نتایج بر اساس ترتیب زمانی، شاید چیزی نباشد که کاربران به دنبال آن هستند. جستجو برای توییت های پرطرفدار می تواند برای درگیر کردن مخاطبان یا درک بهتر موضوع در حاشیه ی عبارت جستجو شده، کارآمدتر باشد، از این رو نمایش آخرین توییت های منتشرشده در رابطه با موضوع جستجو، نمی تواند آن چنان که باید کارآمد باشد.
اما توییتر از کجا مربوط بودن نتایج را بر اساس آنچه کاربر برای جستجو وارد کرده است، درک می کند؟ هوانگ به این موضوع اشاره کرد که بخش بزرگی از تصمیم گیری توییتر برگرفته از داده هایی است که از رفتار مخاطب در تعامل با توییتر به دست آمده است. این داده ها در یک مدل یادگیری ماشین و آموزشی قرار می گیرند و نتایج براین اساس شکل می گیرد. به نظر می رسد توییتر از الگوریتمی که برای نمایش فید خبری استفاده کرده، در الگوریتم جستجو نیز بهره برده است، با این تفاوت که در مورد جستجو، میزان بیشتری از اطلاعات جستجو می شود و الگوریتم، داده های بیشتری را برای نمایش به کاربر از نظر می گذارند. در تصویر زیر می توانید تغییرات صورت گرفته در نتایج را قبل و بعد از اعمال الگوریتم جدید مشاهده کنید. توییتر در ماه فوریه توییتر اعلام کرد تغییراتی در نمایش فید اخبار در تایم لاین خود اعمال می کند. این تغییرات در راستای افزایش تعامل کاربران با این سرویس انجام گرفته است تا از این طریق کاربرانی که به صورت ممتد از توییتر استفاده می کنند، تجربه ی بهتری از مشاهده ی اخبار و مطالب دلخواه کسب کنند.
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : فناوری توئیتر

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان