به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، یک نشریه آمریکایی در گزارشی نوشته است که انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت سال آینده ایران یکی از 10 انتخابات مهم جهان در سال آینده میلادی است.

«آتلانتیک» در یادداشتی عادت رایج رسانه های آمریکایی در ترسیم فضای دوقطبی ادعایی خود در فضای سیاسی داخلی ایران را تکرار کرده است.

این رسانه آمریکایی نوشته است: «آیا حسن روحانی می تواند جهان را یک بار دیگر شوکه کند؟ او برای اولین بار سال 2013 جهان را غافلگیر کرد و در انتخابات ریاست جمهوری با رای بالا مجموعه ای از نامزدهای تندرو را شکست داد».

آتلانتیک ادامه داد: «او (حسن روحانی) که منتقد سیاست های جنجالی و مبارزه طلبانه محمود احمدی نژاد، سلف خود بود، به بهبود و تقویت پیوندها با غرب، احیای اقتصاد ایران و اجرای یک منشور حقوق مدنی متعهد شد. او به زودی متوجه شد که حکومتداری سخت تر از کارزار انتخاباتی است».

این رسانه غربی با اشاره به عملکرد رئیس جمهور ایران در قبال برجام نوشت: «او توافق هسته ای با غرب را مذاکره کرد و ایران را از بسیاری از تحریم هایی که با آن مواجه بود، رها کرد. اما با پیروزی دونالد ترامپ، به نظر می رسد که این موفقیت به مخاطره افتاده و متزلزل شده است».

نشریه آمریکایی تصریح کرد: «در همین اوضاع و احوال شاهد آن هستیم که اقتصاد ایران همچنان به حرکت کند خود ادامه می دهد و رفع تحریم ها هنوز نتایج ملموس نداشته است».

آتلانتیک بار دیگر با ترسیم ادعایی فضای سیاسی ایران به «تندرو» و «میانه رو» نوشته است: «از شانس روحانی، گروه تندرو در ایران هنوز بر سر یک گزینه محبوب به توافق نرسیده است. در حال حاضر باید گفت که انتظار می رود روحانی برای بار دوم پیروز شود».

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان