به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در سخنان پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران ضمن بزرگداشت حماسه مردمی ۹ دی که میخ آخر بر تابوت فتنه گران بود، اظهار داشت:امروز نظام استکبار برای اسقاط نظام های غیرهمسو کمتر از گزینه نظامی استفاده می کند اگرچه گزینه نظامی سریع التاثیر است اما هزینه هایی دارد در حالیکه براندازی نرم و اصطلاحا براندازی خاموش اینگونه نیست.

ذوالنور با بیان اینکه از زمان سالوادور آلنده ده ها انقلاب رنگی اتفاق افتاده است و منجر به سقوط کم هزینه سیاسی شده، تصریح کرد: در زمان ما نیز برخی نهادها و مؤسسات مسئولیت اسقاط نظام های سیاسی از طریق انقلاب رنگی را بر عهده دارند مانند بنیاد سورس که چنین اقداماتی انجام می دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: یکی از انقلاب های رنگی که بی نتیجه ماند جنبش موسوم به جنبش سبز بود که با رهنمودهای جرج سورس و مؤسسات مختلف شکل گرفته بود؛ در انقلاب های نرم و رنگی، یک رنگ به عنوان نماد آن انقلاب انتخاب و روی آن برنامه ریزی می شود و یکی از بسترهای انقلاب رنگی، انتخاب های ریاست جمهوری است و در واقع انتخابات مجلس، شوراها و خبرگان چنین ظرفیتی ندارد.

وی تصریح کرد: به قول یکی از مقامات سابق تنها با انتخابات ریاست جمهوری است که مثل دو تیم فوتبال می توانیم کشور را از بالا تا کوچکترین سلول اجتماعی تقسیم بندی و قطب بندی کرده و اهداف خود را پیش ببرند. لذا در سال ۸۸ از بستر انتخابات برای تحقق این نقشه شوم استفاده کردند.

ذوالنور با بیان اینکه برخی قشری و سطحی نگاه کرده و معتقدند برای انتخابات ۸۸ برنامه ریزی قبلی وجود نداشت، تاکید کرد: این نهادیت ساده لوحی است چرا که ۱۳ ماه قبل از انتخابات ۸۸ یعنی در سال ۸۷ چند نفر از چهره های ملی مذهبی به آمریکا رفتند و در جمع سران اپوزیسیون که با حضور مقامات آمریکایی برگزار شد برای انتخابات سال ۸۸ ایران برنامه ریزی کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این نشست ۲ خروجی داشت؛ از همان زمان زمینه سازی برای جا انداختن شعار تقلب و نیز پافشاری بر ابطال انتخابات شکل گرفت و آن تیم به ایران بازگشت و ۴ ماه بعد هم کمیته صیانت از آرا تشکیل شد که همه می دانید چه کسی آن را تشکیل داد و اعضای آن کمیته چه کسانی بودند لذا من نمی خواهم اسم آنها را بیاورم.

وی با بیان اینکه جامعه شناسان معتقدند بقا و دوام هر نظام سیاسی بستگی به سرمایه ملی آن نظام دارد، افزود: برخی از تعاریف درباره سرمایه ملی قابل محاجه و خدشه نیست و یکی از تعاریف پذیرفته شده این است که اعتماد عمومی و اعتبار ملی سرمایه یک نظام سیاسی و حکومت است.

ذوالنور خاطرنشان کرد: اعتبار عمومی به این معناست که مردم چقدر به حاکمیت و حکومت خود اعتماد دارند و این مایه اقتدار یک نظام سیاسی است. از این رو معنی تشکیل کمیته صیانت از آرا آن هم ۹ ماه پیش از انتخابات ۸۸ یک جارّ بین المللی است که یعنی دنیا بدانید ما به نظام خود اعتماد نداریم و نظام ما بی اعتبار است و این دقیقا هدف قرار دادن سرمایه ملی یک نظام سیاسی محسوب می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه دشمن و فتنه گران برای هجوم به نظام اسلامی آتش تهیه، آماده کردند، گفت: برخی ساده لوحانه می گویند که اتفاقات سال ۸۸ که کشور را ۸ ماه درگیر یک بحران بنیان کن کرد، اعتراض به نتیجه انتخابات بود در حالیکه همه نظام سلطه با تمام ظرفیت خود پای کار آمد و حتی نمی توان یک نظام غربی را اسم برد که در طول ۸ ماه فتنه لحظه ای از کار خود در تقویت فتنه گران و هجوم به اصول انقلاب کوتاهی کرده باشد.

وی تاکید کرد: ما نمی توانیم سران فتنه و کسانی که سلسله جنبان این حرکت شوم بودند را بی گناه بدانیم اما باید توجه داشت که وقتی صحبت از فتنه می شود اشتباه است که معترضین به انتخابات را نیز فتنه گر تلقی کنیم. چرا که مردم ما همیشه رسالت خود را به خوبی انجام داده و بار انقلاب را به دوش کشیده اند و عرصه های سخت را پشت سر گذاشته اند که نمونه آن مقابله با جریان منافقین است که باعث شهادت ۱۷ هزار انسان مظلوم شد و نیز مقابله با تحریم هایی که همچنان ادامه دارد.

ذوالنور تحت تاثیر قرار نگرفتن مردم از سوی رسانه های ضدانقلاب و اداره ۸ سال جنگ و حضور در تمام میدان ها و راهپیمایی هایی که عرض اندام در مقابل دشمنان نظام بوده است را از دیگر مصادیق رسالت مردم ایران برشمرد و افزود: ممکن است در هر مقطعی مردم دچار اشتباه در انتخاب خود شوند، مردم بنی صدر را انتخاب کردند اما وقتی فهمیدند که در انتخاب خود اشتباه کرده اند بنی صدر را پایین آورده و شهید رجایی را انتخاب کردند. بنابراین هر گاه مردم متوجه شدند که اشتباهی در مسیر انقلاب اتفاق افتاده به میدان آمدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: در سال ۸۸ فتنه گران فضایی را درست کردند که امر بر بخشی از مردم مشتبه شد که گویا تقلی اتفاق افتاده و عده ای تحت تاثیر این جو به کف خیابان ها آمدند اما این افراد مغرض و فتنه گر و علیه نظام نبودند چرا که وقتی دیدند زلف سران فتنه با نظام سلطه گره خورده است، انزجار خود را اعلام کردند.

وی در تشریح این رویداد تصریح کرد: پس از غائله کشته سازی های دوربین صدا و سیما تمام سوابق آنها را درآورد که به طور مثال یکی از افرادی که فتنه گران آن را کشته جلوه می دادند یک جوان ساوه ای بود که بر اثر تصادف کشته شده بود لذا مردمی که تحت تاثیر این القائات بودند وقتی این دروغ ها و حمایت های آمریکا را دیدند که چگونه اوباما زمان طلایی تبلیغات خود را صرف کرد و درباره جایزه صلح نوبل پیغام دادند ما در آمریکا حرکت شما را تقدیس می کنیم از هادیان فتنه اعلام انزجار کردند.

ذوالنور با بیان اینکه امام فرمود اگر دشمن از شما تعریف کرد در حقانیت خود تردید کنید، یادآور شد: مردم بصیرت را در رهبری دیدند و نگاهشان به اشارات رهبر انقلاب بود. لذا مردمی که با تحریک سران فتنه به خیابان آمدند وقتی غبار فتنه فرونشست حماسه ۹ دی را خلق کرده و کوس رسوایی سران فتنه را به صدا درآوردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وقتی صحبت از فتنه و فتنه گران می شود کسانی که دلشان مریض است مردم را متهم می کنند، گفت: رسانه های بیگانه راهپیمایی های هشتم، نهم و دهم مردم که تا ۱۲ دی نیز ادامه داشت را نیز تجمیع کردند، متوجه شدند جمعیت حدود ۴۰ میلیون نفر بوده است و این رقم فقط رای به یک کاندیدا نبود.

وی با اشاره به پلاکاردها و پارچه هایی که در روز ۹ دی همراه مردم و بیانگر اعلام ندامت از سران فتنه بود، خاطرنشان کرد: برخی از تریبون نظام موضوع رفع حصر سران فتنه را مطرح می کنند در حالیکه این تریبون یک جایگاه ملی است که نمی توان از آن سوءاستفاده کرد، اگر کسی بگوید که امام حسین هم حر را بخشید باید توضیح دهد چه وجه اشتراکی بین حر و سران فتنه وجود دارد چرا که حضرت حر چکمه ها را به گردن انداخت و به محضر امام حسین آمد اما سران فتنه تاکنون اظهار ندامت و پشیمانی نکرده اند.

ذوالنور با بیان اینکه سران فتنه اعتبار نظام را لکه دار کردند و خسارات سنگین اقتصادی به بار آوردند که ۸ ماه کشور فلج شد ایجاد دوقطبی در جامعه و ایجاد امید برای نظام سلطه را از دیگر جنایات آنها برشمرد و گفت: سران فتنه باعث شدند که نظام سلطه برای شکستن مقاومت مردم تحریم هایی را اجرا کند و تحریم هایی که امروز مردم سختی آن را به دوش می کشند مرهون اقدامات سران فتنه است و این زجر ۷ ساله مردم قابل بخشش نیست و کسی نمی تواند در قبال آن اغماض یا ترحم به خرج دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به کشته شدن ۴۷ نفر از نیروهای مسلمان و انسان های بی گناه در فتنه ۸۸ خاطرنشان کرد: با فراخوان سران فتنه این حوادث اتفاق افتاد و ما شاهد حمله به مسجد، پایگاه بسیج، آتش زدن اموال عمومی و تعرض به باورهای دینی مردم بودیم که حتی یک بار هم از آنها عذرخواهی و اظهار ندامت صورت نگرفت.

وی بر همین اساس تاکید کرد: اگر عدل اسلامی بخواهد درباره سران فتنه اجرا شود چیزی کمتر از چندین اعدام در انتظار آنها نخواهد بود و امروز حصر سران فتنه پرده ای از رأفت اسلامی است نه جفا در حق آنها چون اگر حصر برداشته شود جایگزین آن آزادی نیست و با این همه جنایت در حق مردم و نظام غیر از اعدام جایگزین دیگری وجود ندارد، بنابراین چرا برخی این همه زمینه سازی کرده و ذهن مردم را خراب و برای نظام سلطه امید واهی درست می کنند. در حالیکه باید به دغدغه های مردم توجه کنند.

ذوالنور با طرح این سؤال که آیا کنسرت دغدغه مردم است یا ۸ میلیون جمعیت بیکار، ادامه داد: امروز وقتی سخنرانی یک فرد سیاسی لغو می شود تا زمانی که نامه نوشته و دستور رسیدگی داده شود و کمیته تحقیق شکل بگیرد تنها ۳ ساعت زمان می برد در حالی که اگر مسئولان نسبت به بیکاری و رکود هم چنین دغدغه و سرعت عملی داشتند ما شاهد چنین وضعیتی نبودیم؛ چرا به مردم آدرس اشتباه می دهید و درک درستی از مشکلات آنها ندارید؟

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه باید به مسائل اصلی مردم پرداخت آن هم مردمی که در همه عرصه ها امتحان خود را به خوبی پس داده اند، گفت: جامعه شناسان معتقدند یک جامعه ۳ لایه دارد، لایه اول جایگاه رهبر و رهبران، جایگاه دوم متعلق به خواص و جایگاه سوم، اقشار، توده ها و پیکره جامعه هستند، آنها معتقدند اگر حلقه وسط درک درستی از فرامین رأس مخروط نداشته باشد و باورها را نهادینه و اجرایی نکند، آن نظام سیاسی محکوم به فروپاشی است.

وی با یادآوری این نکته که در دوران فتنه برخی از خواص ما آتش بیار معرکه، ستون خیمه ضدانقلاب و تریبون نظام سلطه شدند و بذر تردید را کاشتند اما چرا نظام ما سقوط نکرد؟ در پاسخ به این سؤال گفت: مردم ما پشت سر رهبری حرکت می کردند و وجود پربرکت رهبر انقلاب تمام این کم کاری های خواص را جبران و پر می کرد لذا فرمول جامعه شناسان غلط نیست اما جامعه اسلامی هم مانند نظام های غربی نیست که رابطه مردم با رهبری به صورت شهروند رئیس جمهوری باشد، خواص یک کوره راه برای ارتباط مردم با رهبری هستند و بزرگراه های اعتقادی و دینی مردم آنها را به رهبری متصل کرده است.

ذوالنور ادامه داد: اگر خواص بی بصیرت وظیفه خود را عمل نکردند و به کج راهه رفتند و خانواده آنها نیز فرمان را از دست شان گرفتند ما دیدیم که مردم روی آنها پا گذاشتند و پشت سر رهبر انقلاب حرکت کردند. لذا اگر این اصل را ادامه دهیم فتنه گران هیچ گاه موفق نخواهند شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با یادآوری وقایع کربلا و بی بصیرتی مردم یادآور شد: آنچه در کربلا اتفاق افتاد اعتماد و حرکت مردم پشت سر خواص معامله گر، دنیازده، بزدل و نان به نرخ روز خور بود که اگر مردم ما نیز مانند مردم کوفه و کربلا عمل می کردند دست علی دیگری بسته و حسین دیگری به مسلخ می رفت.

وی تصریح کرد: اگر در کربلا و کوفه مردم آن مانند ۹ دی عمل می کردند هیچ امامی به مسلخ نمی رفت و دستش بسته نمی شد؛ سلام بر امام و مقام معظم رهبری و این مردمی که با بصیرت و درس تاریخی خود اجازه ندادند درس های تلخ تاریخ تکرار شود و در آینده نیز همین طور خواهد بود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان