به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، متن یادداشت مالک شریعتی نیاسر ـ عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با عنوان «پنج نکته درباره جبهه مردمی نیروهای انقلاب» را در ذیل از نظر می گذرانید:
1.  تشکیل این جبهه مردمی را باید به فال نیک گرفت. پس از ناکارآمدی مدلهای گذشته که درجای خود لازم اما غیرکافی بود، اکنون جمعی 220 نفره که چهره های متعدد مورد اقبال مردم در جامعه وعاظ انقلابی مشهور، استادان حوزه و دانشگاه، اهالی فرهنگ و رسانه، عناصر هنری و ورزشی انقلابی، زنان، جوانان، سمن ها و احزاب کنار هم جمع شده اند و بیانیه ای را برای پیگیری تغییر بر مبنای کارآمدی و تحقق مطالبات مردم منتشر کردند.
2.  طبیعتا هر طرحی ـ خصوصا اگر جنبه مردمی و تجربه نشده داشته باشد ـ عاری از نقاط ضعف نیست اما این به معنای نفی یک حرکت با نیت خالصانه و مومنانه نمی شود لذا از کسانی که دل در گرو انقلاب دارند انتظار می رود آرمانگرایی خود را با واقع بینی ممزوج سازند و برای رفع نقص ها به صورت دلسوزانه راهکار ارائه دهند؛ یقینا نگاه جمع مذکور صلب و سخت نیست و پذیرای اشکالات و به دنبال تعالی بیشتر این حرکت انقلابی است. ممکن است افرادی در مجموعه جبهه انقلاب به فراخور نگاه خود حتی بر جمع این دوستان بتازند و آنها را بنوازند، مشکلی نیست و با اقناع و دیدار حضوری باید رفع ابهام کرد و در مواردی هم در گرانبهای نقد را از ایشان قبول کرد.
3.  اگر این حرکت بخواهد موفق شود باید شناخت دقیقی از مطالبات مردم داشته باشد و همانطور که وعده داده اند، از پرداختن به امور صرفا سیاسی و خسته کننده برای مردم پرهیز کند. معضلات اصلی جامعه را دقیق رصد کند و راهکار ارائه کند؛ باید مکانیزمی برای شنیدن بیشتر و بی واسطه حرف مردم تدوین شود و تا جاییکه می شود در قشرهای مختلف جامعه شاخکهای حساس خود را فعال کند وگرنه اتفاقی نخواهد افتاد. در این میان دوقطبی های کاذبی در حال شکل گیری است که حرف مردم در آنها گم می شود. دوقطبی موافق یا مخالف برجام از این جمله است؛ پروژه برجام برخلاف سیاسیون برای مردم تمام شده است و آنها اکنون دنبال نتایج آن در زندگی خود و پیشرفت کشورشان هستند و طبعا مقصرین عدم نتیجه دادن آن را خود تشخیص خواهند داد. آنچه مسلم است اینکه حرکت این جبهه مردمی باید امیدآفرین، اخلاق مدار، دارای مولفه های کارآمدی و برخوردار از روحیه تلاش مضاعف برای خدمت صادقانه به مردم باشد و این مولفه هایی است که مردم حتما در سوی موافق آن خواهند ایستاد.
4.  ورود زودهنگام به مصادیق انتخاباتی برای اعضای جبهه نوپای مردمی نیروهای انقلاب سم مهلک است؛ خوب است همه ابتدا به شاخصها و معیارها ورود کنند تا عملا به مصداق نزدیکتر به آنها برسند. یقینا برای یک جبهه مردمی علاوه بر صلاحیتهای فردی و اجرایی، کسب نظر مردم درباره میزان مقبولیت اجتماعی افراد نمی تواند از شاخصها نباشد.
5.  دولت و دستگاه اجرایی کشور یک مجموعه بزرگ و متشکل از نیروهای زیادی از همین مردم است که در حال خدمتند لذا کمک به خدمت رسانی بیشتر دولت باید یک اصل باشد و اگر انتقادی هست ـ که کم هم نیست ـ دقیقا ناظر به نپرداختن سیاستگزاران اصلی ـ در طبقه سیاسی دولت ـ به مطالبات جدی مردم و رفتن مسیرهای بیهوده برای حل معضلات کشور است. لذا جبهه مردمی نیروهای انقلاب مخالف دولت نیست که بیشتر به دنبال ارتقای دولت به عنوان نهاد اصلی اجرایی پیش برنده اهداف انقلاب است و طبعا ممکن است در مسیر نیاز به تعویض راننده باشد که دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان