به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، شصت و سومین شماره هفته نامه خبری-تبیینی خط حزب الله درباره اهمیت پرداختن دولتمردان به مسائل اقتصاد مقاومتی و معیشت مردم و ارائه تلاش ها و دستاوردهای خود به مردم، با عنوان «گزارش به مردم» منتشر شد. رهبر انقلاب: «مسئولان محترم دولتی آخر سال 95 می توانند بیایند گزارش بدهند که ما این چند هزار کارگاه و کارخانه و مزرعه و دامداری و امثال اینها را احیاء کردیم. مردم هم ببینند و حس کنند. وقتی مردم حس کردند، آن وقت اعتماد و اطمینان پیدا می کنند. 95/1/1» هفته نامه خط حزب الله در گزارش هفته خود با عنوان «اقتصاد رشد خواهد کرد اگر...» به بررسی اهمیت نگاه به امکانات درونی کشور و استعداد و ظرفیت های داخلی،برای رسیدن به رونق اقتصادی پرداخته است. عکس ویژه این هفته نشریه، تصویری از استقبال پرشکوه مردم یزد از رهبر انقلاب در سفر استانی، دی ماه سال 1386 است. شصت و سومین شماره هفته نامه خط حزب الله به روح پرفتوح شهید  شهیدشیخ النمر باقر النمر، تقدیم شده است. برای دسترسی به آرشیو نشریه هم می توانید به اینجا مراجعه کنید. همچنین مشروح گزارش هفته این هفته نامه با تیتر "به مردم گزارش بدهید" نیز به شرح زیر است:

مسئولین محترم دولتی آخر سال 95 میتوانند بیایند گزارش بدهند که ما این چند هزار کارگاه و کارخانه و مزرعه و دامداری و امثال اینها را احیاء کردیم. مردم هم ببینند و حس کنند. وقتی مردم حس کردند، آن وقت اعتماد و اطمینان پیدا میکنند.

«گزارشی که برادران ما در دولت به من دادند، نشان میدهد که کارهای وسیعی کرده اند؛ منتها این کارها کارهای مقدماتی است... اما آنچه که لازم است ادامه پیدا کند، عبارت است از اقدام کردن و عمل کردن و روی زمین، محصول کار را به مردم نشان دادن؛ این آن چیزی است که وظیفه ی ما است 1/1/95» این عبارات بخشی از پیام نوروزی رهبر انقلاب خطاب به ملت ایران بود. پیامی که در آن «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» به عنوان شعار سال 95 انتخاب شده بود. شعاری که «اگر چنانچه اقدام و عمل به صورت برنامه ریزی شده و درست انجام بگیرد، ما در پایان این سال آثار و نشانه های آن را مشاهده خواهیم کرد. 1/1/95»

برای کارگزاران نظام اسلامی وظیفه ای بالاتر از «خدمت به مردم» وجود ندارد: «گفتمان اصلی دولت اسلامی همین خدمت است؛ اصلاً فلسفه ی وجود ما جز این نیست؛ ما آمده ایم خدمت کنیم به مردم و هیچ چیز نباید ما را از این وظیفه غافل کند. 6/6/92»

 

پرداختن به حاشیه ها توسط مدیران کشور ممنوع

 از این رو «دولتى ها هم مراقب باشند، دودستگى در مردم به وجود نیاورند، حاشیه سازى نکنند، بعضى حرفهاى غیرلازم مطرح نشود. 17/10/93» مردم «مشکلات» زیادی دارند که باید با برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی مسئولین حل شود: «مردم از دعواهای سیاسی و اختلافات سیاسی و من خوبم و تو بدی خسته اند؛ مردم این چیزها را دوست نمی دارند... مشکلات فراوانی وجود دارد که باید برطرف شود؛ گره هایی هست که باید باز شود. در کشور باید فساد ریشه کن شود؛ تبعیض نباشد؛ به طبقه ی مستضعف و محروم - بخصوص مستضعفین بی دست و پا - به طور ویژه توجه شود؛ اینها وظایف اسلامی ماست... 25/3/84»  و از دیگر سو «برای مردم هزینه و مشکل درست نکنند، دغدغه آفرینی نکنند، مردم را دچار تشویش و نگرانی نکنند. 7/2/92»

 

شرمندگیِ رهبر

مسائل کشور هم برای همه روشن هستند: «مسئله ی کشور، روحیّه ی انقلابی است؛ مسئله ی کشور، جهت گیری انقلابی است؛ و از لحاظ عملی و برنامه ریزی، مسئله ی کشور، اقتصاد است... پیشرفت علمی است... اینها مسائل اصلی کشور است. 26/8/95»  مشکلات اقتصادی فشار زیادی بر مردم به خصوص اقشار مستضعف جامعه وارد کرده است. «رکود اقتصادیِ» ناشی از مشکلات بخشِ «تولید» عملا موجب نابسامانی وضعیت اشتغال و بدتر شدن وضعیت معیشتی اقشار مختلف مردم شده است تا جایی که رهبر انقلاب از لفظ «شرمندگی» برای بیان این مسائل استفاده می کنند: «مدام همه ی ما میگوییم؛ دولتی میگوید، مجلسی میگوید، اقتصاددانِ آزادِ روزنامه ای میگوید، که فلان درصد از کارخانه ها تعطیلند یا مثلاً کمتر از نصف ظرفیّت کار میکنند. خب بالاخره چه میشود؟ بالاخره باید اینها راه بیفتد، باید کار بکند؛ اگر کار کرد، اشتغال به وجود خواهد آمد. این خجلت و شرمندگی نظام از بیکاری جوان، از خجلت خود آن جوان در داخل خانه بیشتر است؛ این را شما بدانید. بنده خودم وقتی که به فکر این جوان بیکار می افتم [شرمنده میشوم ]. 16/3/95»

 

هرجا به انقلاب تکیه کردیم...

 تجربه روشن ملت ایران در سال های پس از انقلاب نشان داده که: «ما هرجا به انقلاب تکیه کردیم، به روحیّه ی انقلابی تکیه کردیم، پیش رفتیم؛ هرجا از ارزشها کوتاه آمدیم، انقلاب را ندیده گرفتیم... برای خوشایند عناصر استکبار که دشمنان اصلی اسلام و دشمنان اصلی این نظامند، مدام حرف را جویدیم، حرف را خوردیم، عقب ماندیم. 5/4/95» بنابر این راه عبور کشور از مشکلات و پاسخ منطقی به مطالبات مردم پایبندی به ارزشها و روحیه انقلابی است: «با این روحیّه ى تدیّن و انقلابیگرى است که میشود این راه را پیش رفت؛ سنگلاخ هم باشد، میشود پیش رفت، مانع هم باشد، از روى آن مانع میشود پرید؛ به شرط اینکه روحیّه ى انقلابى و تدیّن و پایبندى به تعهّد دینى و انقلابى وجود داشته باشد.» 17/2/93 البته انقلابیگری به معنای «حرفِ منهای عمل» و برخورد کلیشه ای و بی محتوا با مسائل نیست. انقلابی گری یعنی: «عادلانه، خردمندانه، دقیق، دلسوزانه، منصفانه، قاطعانه و بدون رودربایستی عمل کردن. 9/4/95» دشمن مستکبر قصد دارد ملت و مسئولین را بر سر «دوراهیِ» عدول از ارزش ها و منافع ملی یا تحمل مشکلات اقتصادی قرار دهد. برای مقابله با چنین توطئه ای باید «انقلابی گری» را در عرصه های مختلف به میان آورد. ترجمانِ انقلابی گری در عرصه اقتصاد فهم درست اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل مناسب در این زمینه است. البته: «اجرا به عهده ی دولت است؛ دولت است که باید در میدان و وسط میدان کار کند. 16/3/95»

 

گزارش به مردم

در آغاز فصل پایانی سال و در ماه های واپسین دولت یازدهم هستیم. فصلی که درآن مردم باید به صورت طبیعی نتیجه تلاش های دولت محترم در سال جاری که به نام اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل نامگذاری شده را مشاهده کنند و از سوی دیگر شاهد به ثمر نشستن اقدامات چهارساله دولت بر روی زمین و بر سر سفره خود باشند. در پیشگاه خدای متعال و ملت، هیچ عذری برای «کار نکردن» پذیرفته نیست: «تا میتوانید و فرصت هست کار کنید؛ فرصتها محدود است. ما اشخاص رو به زوالی هستیم، فرصت محدودی داریم، تا میتوانیم، تا هستیم، کار کنیم. نگویید نمیگذارند؛ این نمیگذارند حرف قابل پذیرشی نیست. 16/4/93» چرا که «مسئولین محترم دولتی آخر سال 95 میتوانند بیایند گزارش بدهند که ما این چند هزار کارگاه و کارخانه و مزرعه و دامداری و امثال اینها را احیاء کردیم. میتوانند بیایند اینها را بگویند؛ میتوانند به مردم گزارش بدهند، مردم هم ببینند و حس کنند. وقتی مردم حس کردند، آن وقت اعتماد و اطمینان پیدا میکنند. 1/1/95» 

دانلود شصت و سومین شماره هفته نامه خط حزب الله

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان