به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، رئیس شبکه بهداشت و درمان لنگرود در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی آموزش همگانی تغذیه، اظهار کرد: این طرح ملی تغذیه هم زمان در سراسر کشور از 29 آذر آغاز و تا 14 دی ماه جاری ادامه دارد.



 



وی گفت: طرح بسیج ملی آموزش همگانی تغذیه صحیح باهدف کاهش مصرف قند، نمک و چربی که از 29 آذر آغازشده تا 14 دی ماه سال جاری اجرا می شود.



 



دکتر رامین غلام پور افزود: کارشناسان تغذیه در شبکه های بهداشت شهرستان به آموزش تغذیه صحیح به مردم به ویژه گروه های خاص باهدف ارتقاء فرهنگ، سواد، غذا و تغذیه جامعه تحت پوشش می پردازند.



 



وی بابیان اینکه یکی از مهم ترین عوامل ایجاد بیماری های غیر واگیر، تغذیه نامناسب و مصرف زیاد قند، نمک و چربی است، تصریح کرد: بیماری های غیر واگیر مهم ترین علت مرگ ومیر در کشور به شمار می رود که بیش از 75 درصد کل بیماری ها به بیماری های غیر واگیر اختصاص دارد.



 



رئیس شبکه بهداشت و درمان لنگرود گفت: طبق مطالعات انجام شده تغذیه نامناسب و الگوی غذایی بیشترین علت بروز اضافه وزن و چاقی، بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 2 و برخی از انواع سرطان ها است که بر اساس توصیه سازمان جهانی بهداشت، حداکثر مقدار مصرف روزانه نمک  پنج گرم، معادل یک قاشق چای خوری است؛ درحالی که میزان مصرف نمک در خانوارهای ایرانی دو تا سه برابر این مقدار برآورد شده است.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان