به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، چندی پیش یک زندانی در رودبار پس از رفتن به مرخصی مجددا به زندان مراجعه نمی کند، این درحالی بود که متهم پس از مدت کوتاهی در لنگرود شناسایی و دستگیر شد.



«محمد رحیمی» مدیر روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان گیلان در گفت وگو با خبرنگار میزان، ضمن اعلام خبر دستگیری این زندانی فراری اظهار کرد:  این متهم در لنگرود در حالی که 1395 سکه تقلبی عتیقه به همراه داشت شناسایی و دستگیر شد.






رحیمی تصریح کرد: با توجه به تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهم قصد  داشته به کلاهبرداری جدیدی اقدام کند که برای این مهم پرونده قضایی تشکیل شد.






مدیر روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان گیلان گفت: دادگستری لنگرود با نیابت قضایی این زندانی را تحت الحفظ به دادگستری رودبار تحویل می دهد که در آنجا به پرونده وی رسیدگی و حکم قانونی صادر شود.






رحیمی در پایان  با اشاره به ماده واحده ای در قانون مجازات اسلامی خاطرنشان کرد:  حسب ماده 547 قانون مجازات اسلامی هر زندانی که از زندان یا بازداشتگاه فرار کند به شلاق تا(74) ضربه یا سه تا شش ماه حبس محکوم می شود و اگر برای فرار درب زندان را شکسته یا آن را خراب کرده باشد، علاوه بر تامین خسارت وارده به هر دو مجازات محکوم خواهد شد و زندانیانی که مطابق آیین نامه زندانها به مرخصی رفته و خود را در موعد مقرر بدون عذر موجه معرفی  نکنند فراری محسوب و به مجازات فوق محکوم   می شوند.




انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان