به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور اظهار داشت: در حال حاضر حدود 20 میلیون نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده اند که نزدیک به 14 و نیم میلیون کارت برای افراد صادر و 11 و نیم میلیون از این تعداد نیز تحویل متقاضیان شده است.
وی ادامه داد: علت اختلاف رقم بین تعداد ثبت نام کنندگان و تعداد صدور کارت این است که به دلیل وارداتی بودن کارت ها، در شش ماهه نخست سال 95 با کمبود کارت مواجه بودیم و به همین دلیل افراد در نوبت دریافت قرار می گرفتند، اما این مشکل از دو ماه پیش رفع شده و در حال حاضر کارت به اندازه کافی برای صدور وجود دارد و تجهیزات نیز در این زمینه افزایش پیدا کرده است.
ابوترابی با بیان این که از سال آینده تولید کارت ها داخلی می شود، تصریح کرد: از دی ماه سال 95 ظرفیت صدور کارت هوشمند ملی دو برابر شده و افرادی که در نوبت دریافت قرار دارند تا سه ماه آینده یعنی تا پایان امسال، کارت خود را دریافت خواهند کرد.
وی  بیان داشت: سعی می شود زمان تحویل کارت هوشمند ملی به متقاضیان، کاهش یابد، به طوری که در اوایل سال آینده این زمان به کمتر از دو ماه کاهش یافته و پس از گذشت یک تا دو ماه از سال، افراد حدود یک ماه و یا کمتر از آن می توانند کارت خود را دریافت کنند.
ابوترابی در خصوص رفع مشکل سیستم های دفاتر پیشخوان که در چند روز اخیر پیش آمده بود، افزود: سیستم های دفاتر پیشخوان به دلیل مشکلات نرم افزاری طی روزهای گذشته با قطعی های شدیدی مواجه بودند که این مشکل صبح دیروز رفع شده و ما از مردم به علت معطلی در دفاتر  عذر خواهی می کنیم.
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در پایان خاطر نشان کرد: همه این مشکلات نیز به سازمان ثبت احوال کشور بر نمی گردد، بلکه در این امر سیستم های نرم افزاری نیز گاهی با مشکلاتی مواجه می شوند که منجر به قطعی و عدم ارائه خدمات به متقاضیان می شود.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان