به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حسن رحیم پور ازغدی ظهر امروز در همایش فرهنگی، بصیرتی و تخصصی مسؤولان و فرماندهان بسیج صنعت حمل ونقل ریلی کشور که در هتل نخل برگزار شد، با انتقاد از تأخیر مکرر پروازهای هواپیمایی اظهار داشت: قبلاً می گفتند اغلب تأخیرها برای تحریم است اما اکنون چه بهانه ای دارند.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: کشور ما کشور منهای نظارت است در حالی که بخش مهمی از اقتصاد مقاومتی تعهد، نظم، وقت شناسی و حفظ بیت المال است.

وی با بیان اینکه مسؤولان به مردم پاسخگو نیستند، افزود: بیت المال کشور ما از پول نفت است و مسؤولان خود را به مردم وابسته نمی دانند در حالی که در کشورهای سرمایه داری نفت رایگان ندارند و با مالیات های مردم کشور اداره می شود به همین دلیل مجبورند به خواسته های مردم توجه کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه در کشور ما حرف و عمل فاصله دارد، تصریح کرد: بزرگ ترین اشکال ما نظارت های سوری و دروغین است و اینکه مردم می گویند در کشورهای سکولار تعهد و حفظ حقوق مردم بیشتر است حق دارند و این مایه شرمساری نظام است.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه کشور به لحاظ عزت و قدرت نظامی دارای وضعیت مطلوبی است و رزمنده های انقلاب کوتاهی نکردند، خاطرنشان کرد: این مجریان اداره کشور هستند که در این امر کوتاهی کردند و 90 درصد مشکلات کشور به دلیل همین بی تعهدی مسؤولان است، اگر آن گونه که رزمندگان با جنگ برخورد کردند با مسائل کشور برخورد شود شرایط بسیار عوض می شود.

وی با تأکید بر اینکه باید با مدیرانی که وظایف خود را انجام نمی دهند برخورد شود، گفت: در کشور ما از هر فردی که انتقاد می شود تقصیرها را گردن دیگران می اندازد و از بقیه انتقاد می کند.

ازغدی ادامه داد: باید گفت قشنگ ترین حرف های دنیا در ایران زده می شود در حالی که حرّاف های بی عمل هستند و اگر به یک هزارم حرف هایی که زده می شود عمل کنند اوضاع بسیار بهتر می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) افزود: حدیثی از ایشان است که خداوند از سه گروه بیزار است؛ اول کسانی که وعده های دروغ، حرف مفت و شعار می دهند و در عمل هیچ اند، دوم کسانی که با مدیریت غلط مالی، اقتصاد را ضایع می کنند، و سوم کسانی که روحیات گداپروری دارند و دستشان جلوی بیگانگان دراز است.

رحیم پور ازغدی در رابطه با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: باید الگوی علمی و عملی در کنار هم وجود داشته باشد و یکی از علت های ایجاد تورم در کشور تعدد اندیشه ها و عدم وجود راهبردها و استراتژی نویسی صرف است و حلقه اتصال آرمان ها به واقعیت ها وجود ندارد اما در زمان جنگ از زیر صفر شروع کردیم و در ابتدا سلاح و تجهیزات نداشتیم اما امروزه پیشرفت بسیار کرده ایم زیرا تعهد انقلابی و شرعی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: مسؤولان کشور در برنامه ریزی ها، خود را به جای مردم نمی گذارند و مردم حس می کنند کسی به فکرشان نیست، این امر شرایط خطرناکی ایجاد می کند اما ما باید بدانیم در وضعیت فعلی در جنگ اقتصادی هستیم و باید تلاش خود را مضاعف کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه اقتصاد آزاد و جامعه جهانی یک دروغ است، گفت: در شرایط فعلی پشت تمام جنگ ها پنج به علاوه یک است و نظام آزاد جهانی یک دروغ است که نباید حرف هایشان را باور کنیم.

رحیم پور با بیان اینکه امام خمینی(ره) با جهان مشکل نداشت، ادامه داد: امام راحل با جهان مشکل نداشت بلکه با جهانخواران در دفاع از جهان مشکل داشت اما عده ای آمده اند آشتی یک طرفه کرده اند و در واقع منت کشی کرده اند.

وی یکی از شرایط مدیریت دینی را تکیه بر علم دانست و گفت: کسی که تخصص ندارد اگر مسؤولیت بپذیرد خائن است و لازم است مسؤولان تمام دستاوردهای حوزه های مختلف را بشناسند و در قوانین بازنگری کنند زیرا قانون اساسی بیشتر از آنکه ایجابی باشد، سلبی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی را باعث توسعه عنوان و تصریح کرد: باید رقابت سالم وجود داشته باشد و اقتصاد با تکیه بر داخل و به صورت فعال باشد یعنی نبض اقتصاد دست خودمان باشد اما با کل جهان مناسبات اقتصادی داشته باشیم.

رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه درست کردن اقتصاد درست کردن آخرت مردم است، گفت: زمان بندی و نقشه راه مناسب باید وجود داشته باشد و نباید به گونه ای برخورد شود که مردم فکر کنند تمام مسؤولان دزد هستند و اعتماد مردم از بین برود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان