نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت نگاه خوبی به مسئله محیط زیست دارد، گفت: محیط زیست کشور به مرحله بحران رسیده است.

به گزارش لنگرنیوز ، مهرداد لاهوتی بعد از ظهر امروز در جمع کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در سالن اجتماعات این اداره کل، اظهار کرد: در محیط زیست به مرحله بحران رسیدیم و از رتبه 53 دنیا به رتبه 114 افت کردیم که این وضعیت بسیار نگران کننده است.


وی با بیان اینکه سالانه هزاران نفر در کشور به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند، افزود: پدیده ریزگردها بخشی به خود ما بر می گردد و بخشی به کشورهای حاشیه، که باید این پدیده را حل و به موضوع خشک شدن تالاب ها رسیدگی کنیم.


نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور به مسئله تالاب ها نگاه ویژه دارد، گفت: در بودجه 93 برنامه های خوبی برای افزایش سطح شاخص های محیط زیست پیش بینی شده است.


لاهوتی توجه به حفظ تالاب های کشور، ایجاد و تکمیل پارک های جنگلی و رفع آلودگی 20 کلانشهر کشور را از برنامه های مهم در افزایش شاخص های محیط زیست کشور دانست و خاطرنشان کرد: در کنار حفظ محیط زیست می توانیم صنعت و گردشگری را رونق دهیم.


وی با بیان اینکه در قانون اول و دوم استان های شمالی به بهانه حفظ محیط زیست در صنعت از سایر استان ها عقب مانند، تصریح کرد: بخشی از بیکاری گیلان به فرصت های از دست رفته برای ایجاد صنعت در باز می گردد در حالی که توسعه صنعت با حفظ محیط زیست امکان پذیر است.


نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روزانه دو هزار تن زباله در گیلان تولید می شود، گفت: معتقدیم با کمتر هزینه کردن هم می شود معضلات پسماند استان را حل کرد و باید در تفکیک زباله از مبدا از مردم کمک گرفت و فرهنگ سازی در این بخش انجام داد.


لاهوتی، ورود فاضلاب ها را به رودخانه ها معضلی وحشتناک برای محیط زیست دانست و خاطرنشان کرد: این آلودگی خطرات زیادی را برای مردم به دنبال دارد که باید مورد ارزیابی و توجه زیست محیطی قرار گیرد و تدبیری برای حل آن اندیشیده شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان