باهوش باشیم همانند هاشمی

۱۳۹۵/۱۰/۲۰ ۱۴:۰۱ چاپ کد خبر: 73679
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر/مهدی کوچک پور(عضو انجمن جامعه شناسی ایران): تنها ساعاتی قبل از وقوع واقعه تلخ فقدان ”آیت الله” موضوعی به ذهنم خطور کرد که تمرکز اصلی آن، شخصیت و داشته های حضرت هاشمی رفسنجانی بود. موضوعی با این عنوان (البته با کمی ویرایش):
”یک پیشنهاد کاملا عملیاتی و عیارسنجانه به مردم دوستان متمول:
تقسیم تمول!!!
قصدم برآن بود تا این موضوع را در قالب یک یادداشت رسانه ای منتشر نموده و در آن از شهره مردان متمول دنیای سیاست و خاصه مرحوم آیت الله هاشمی (و کسان دیگر) بخواهم برای تحقق اهداف دوگانه:
۱ _اثبات داعیه مردم مداری و مردم دوستی خود و
۲_حل بخشی از مشکلات معیشتی مردم و خصوصا اقشار محرومتر ایرانی، در اقدامی انسانی، اسلامی، انقلابی بخشی از ثروت انبوه خود را به مردم واگذار کنند! چه یقینا با انجام این عمل نکو و پسندیده، هم وسعت نفوذ و مقدار محبوبیت این افراد در بین مردم فزونی میگیرد و هم بخشی از نابسامانیهای محرومین جامعه حل می گردد.
اما انگیزه ام از طرح این موضوع. تحت لوای عنوان هشدار دهنده این یادداشت، در پی می آید:
من همانند بسیاری دیگر از آحاد ملت ایران با برخی از خصوصیات شخصیتی و بعضی از موضع گیریهای سیاسی مرحوم هاشمی(خصوصا بعد از وقایع ۸۸) و پشتوانه های نظری این موضع گیریها از بیخ و بن مشکل داشتم.

ار نگاه نگارنده، منش اشرافی حضرت آیت الله و گرایشهای شبه لیبرالیستی ـ کاپیتالیستی ایشان که خود نسبتی وثیق با زندگی متمولانه آن مرحوم داشت، از جمله مهم ترین ابعاد قابل نقد شخصیت و منش این روحانی مبارز بودند. علیرغم این نگاه انتقادی، من نیز بسان دیگر منتقدان ”آیت الله فقید” از شنیدن خبر ارتحال مرید بامرام امام خمینی بزرگ و رفیق شفیق رهبری معظم انقلاب، عمیقا متاثر شدم.

اکنون که این سطور را قلمی می کنم، انگیزه ام هشدارباشی است به هموطنانم که اگر هاشمی را حقیقتا دوست می داشتید و از فقدان او متاثر و متالمید، برای آرامش روح آن فقید نام آور و حرکت در مسیر آرمانهای بلندش، در یک اقدام هاشمی گونه، همانند هاشمی، در مصیبت فقدان هاشمی، هوشمندانه عمل کنید و فرصت هرگونه شیطنت و موج سواری را از معاندان دوست نمای خارجی و فعله های خودکم بین و کم مقدار داخلی آنان، که برآنند تا با علم کردن نام هاشمی بر مرام و آرمان او که همانا عزت و سربلندی مردم و نظام اسلامی و اعتلای شریعت حقه محمدی(ص) بوده، هجمه برده و مراسم تشییع پیکر این نامی مرد را به میدانی برای عقده گشایی های خود بدل نمایند، باز ستانید.
مردم نجیب و شریف ایران، به هوش باشید و به هوش باشیم که خناسان بدطینت تصمیم دارند تا با تمرکز بر نام هاشمی که شناسنامه انقلاب محسوب میشود، به انقلاب و خیمه گاه استوارش، یعنی ولایت فقیه، آسیب بزنند. به هوش باشیم تا در جریان مراسم تشییع و ….آیت الله مرحوم، در دام ابلیسی دو قطبی ”موافقان و مخالفان هاشمی” گرفتار نشویم، که اگر چنین کنیم به یقین بزرگترین خیانت را در حق هاشمی و آرمانهای بلند او روا داشته ایم.

و کلام آخر:
ایرانیان بافراست، احزاب و جریانهای سیاسی و خانواده بزرگ هاشمی رفسنجانی:
در عزای هاشمی، همانند هاشمی، هوشمندانه ببینید و هوشمندانه عمل کنید.
چنین باد ـ بیستم دیماه ۱۳۹۵
هم زمان با سالروز شهادت امیر کبیر بزرگ
شادی روح این هردو امیر: امیرکبیر فراهانی و امیر اکبر هاشمی رفسنجانی صلوات:
الهم صل علی محمد و آل محمد

انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان