به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، امام جمعه شهر کومله در مراسم یادبود آیه الله هاشمی رفسنجانی که شامگاه گذشته در حوزه علمیه لنگرود برگزار شد، اظهار کرد: این عالم مجاهد از سال 1340 مبارزات خود را در کنار حضرت امام (ره) برای پیروزی انقلاب آغاز کرد و از مخالفان اصلی اقدمات رژیم پهلوی و یا همان انقلاب سفید شاه بود و به خاطر همین مخالفت ها دستگیر، زندانی و شکنجه شد.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا محیطی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی مرد روزهای سخت انقلاب اسلامی ایران بود و شخصی بود که بحران ها را مدیریت می کرد.



 



وی افزود: پیروزی انقلاب، درگیری های بعد از پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و دوران سازندگی از مهم ترین بحران های بود که وی در کنار حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری آن ها را مدیریت کرد.

امام جمعه کومله بابیان اینکه آیت الله هاشمی یک روحانی و عالم روزگار شناس و با بصیرت بود، تصریح کرد: هاشمی دین جدا از سیاست و حکومت را ناقص و ناتمام می دانست و به نقش و جایگاه ولایت و امامت دررسیدن انسان به کمال و اصلاح فرد و جامعه یقین داشت.



 



حجت الاسلام والمسلمین محیطی با اشاره به اینکه هاشمی به راستی مصداق آیه «ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا» بود، گفت: آیه الله هاشمی در راه مبارزه با حکومت فاسد و ظالم طاغوت، سال ها مبارزه کرد و زندان رفت و شکنجه دید، اما از پیروی راهی که امام خمینی با نهضت خود گشوده بود لحظه ای کوتاه نیامد.



[gallery columns="1" size="large" ids="73819,73820,73821,73822"]



انتهای پیام/



 
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان