به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مهرداد بائوج لاهوتی درگفت وگو با خانه ملت درباره ملاک تشخیص پردرآمدها برای حذف یارانه نقدی آن ها گفت: برای تشخیص پردرآمدها و اقشار برخوردار،دولت با این قضیه سخت برخورد می کند؛در حالی که در قانون بودجه 95 ما برای دولت فهرست افرادی که پردرآمد محسوب می شوند را آورده ایم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در قانون بودجه 95 افرادی که یارانه آن ها مشمول حذف می شود را نام برده ایم؛ از جمله تجار و مقامات که در قانون تعریف شده و همچنین افرادی که درآمد سالیانه آن ها بیشتر از 350 میلیون ریال باشد.

بائوج لاهوتی خاطرنشان کرد: دولت برای این کار می تواند از وزارت اقتصاد و دارایی کمک بگیرد؛چراکه الان وزارت دارایی ماخذ منابع وصولی مالیات را در اختیار دارد و این بانک اطلاعاتی کاملا مشخص است.

وی با اشاره به اینکه دولت می گوید قانون اشکال دارد، گفت: ما نمی گوییم دولت یارانه همه اقشار را حذف کند؛بلکه اگر دولت از 100 درصد قانونی که وضع کرده ایم 70 آن را که به نظر خودش درست است،اجرا می کرد و با این کار، به جای 15 هزار میلیارد، 9 هزار میلیارد از منابع را آزاد می کرد،باز هم یک گام رو به جلو برداشته بود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:در شرایطی که دولت با کمبود منابع و کسری بودجه روبرو است می توانست به جای انتشار اسناد خزانه، بخشی از این کسری را از محل حذف یارانه پردرآمدها بدست آورده و جبران کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره مخالفت دولت با سرکشی از حساب های بانکی افراد برای حذف پردرآمدها به عنوان نقض حریم خصوصی گفت: به نظر من اشکالی ندارد دولت این کار را انجام بدهد و قانون نیز این اجازه را به او داده است،ما بعضی از مسائل را خیلی سخت می گیریم در حالی که دولت محرم اسرار مردم است و قصد دولت انتشار این صورت حساب ها نیست،بلکه بررسی آن ها است.

پایان پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان