به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر،  «باراک اوباما»، رئیس جمهوری آمریکا «فرمان اجرایی برقراری وضعیت اضطراری ملی در مورد ایران» را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

اوباما در نامه ای به کنگره آمریکا خواستار تداوم وضعیت اضطرار ملی درباره ایران، کوبا، لیبی، زیمباوه، ونزوئلا، اوکراین و تروریست های مخل فرایند صلح شده است.

رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرده که وضعیت اضطرار ملی درباره ایران که واشنگتن روز 15 مارس 1995 اعلام کرده، بایستی در بازه زمانی بعد از 17 مارس سال 2017 ادامه پیدا کند.

وی همچنین با اشاره به حصول توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 خاطرنشان کرده که واشنگتن تحریم های مرتبط با مسائل هسته ای را وفق این توافق رفع کرده است.

رئیس دولت آمریکا همچنین نوشته است: «از روز اجرای برجام، آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها پایبندی ایران به تهداتش ذیل برجام را راستی آزمایی کرده و وزیر خارجه آمریکا هم آن را تأیید کرده است.»

وی علی رغم این نوشته است: «با وجود این برخی از اقدامات و سیاست های حکومت ایران مغایر با منافع ایالت متحده در منطقه بوده و تهدیدهای غیرعادی و فوق العاده علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده به وجود می آورند. به این دلیل من تصمیم گرفته ام که لازم است وضعیت اضطرار ملی اعلام شده درباره ایران تداوم یابد و تحریم های جامع علیه ایران جهت پاسخدهی به این تهدید حفظ شوند.»

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان