نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل گفت: گفت: متاسفانه نمایندگان برای یک دیدار و یک گپ و گفت ساده با یک وزیر چندین هفته مننتظر می مانند.

 به گزارش لنگرنیوز به نقل از خانه ملت، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل گفت: نماینده ها باید در هنگام سؤال از وزرا به چهار اصل وظایف، اختیارات، اعتبارات و امکانات توجه کنند.

ایرج ندیمی اظهار داشت: چنانچه سؤال نمایندگان خارج از این چهار اصل باشد به هیچ وجه قابلیت طرح در مجلس را ندارد.


وی ادامه داد: اصل نظارت جز اصول تفکیک ناپذیر کار نمایندگان است. نمایندگان باید بر کار وزرا نظارت داشته باشند. اما همان طور که اشاره کردم باید نظارت شان بر کار نمایندگان از این چهار اصل خارج نباشد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: یکی از ابزار نظارتی نمایندگان مجلس بر کار وزرا، سؤال است. نمایندگان در قالب سؤال دغدغه های خود را در زمینه مسائل مختلف با کابینه دولت در میان می گذارند.


وی در پاسخ به سؤالی درباره کارت زرد نمایندگان به وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری، گفت: برخی از نمایندگان به عملکرد وزیر علوم در رابطه با انتصاباتی که در داخل وزارتخانه متبوع خود انجام داده، اعتراض داشتند و همین مسئله زمینه ساز سؤال از وی شد.


نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس نهم با اشاره به عدم دسترسی نمایندگان به وزرا گفت: متاسفانه نمایندگان برای یک دیدار و یک گپ و گفت ساده با یک وزیر چندین هفته مننتظر می مانند. این مسئله سبب می شود که نمایندگان مجبور شوند برای پیگیری مطالباتشان از ابزار سؤال استفاده کنند، زیرا تنها در صورت سؤال از وزرا است که آنها ملزم به حضور در مجلس و جمع نمایندگان می شوند.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم با اشاره به ایجاد مکانیزمی مشخص برای دیدار نمایندگان با وزرا گفت: باید به یک مکانیزم مشخص در این زمینه دستیابیم. در این صورت این امکان ایجاد می شود که سؤال نمایندگان از وزرا کمتر شود و نمایندگان این امکان را پیدا کنند تا مطالبات خود را از راه گفتگوی رو در رو با وزرا حل و فصل کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان