رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس در 50 نقطه گیلان برگزار می شود. به گزارش «لنگرنیوز»، حجت الاسلام مجتبی اشجری پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس اظهار کرد: اتفاق هایی که این روزها در غزه مشاهده می شود دل مسلمانان را جریحه دار کرده است.

وی ۵۰ درصد کشته شدگان غزه را از دانش آموزان عنوان کرد و افزود: یک چهارم مدارس غزه تخریب شده و از آسمان و زمین به مردم مظلوم غزه گلوله می بارد.

اشجری سکوت دولتمردان عرب در مقابل کشتار مردم غزه را چراغ سبزی به رژیم صهیونیستی دانست و بیان کرد: به نظر می رسد رژیم صهیونیستی در تجاوز به غزه تمام مسلمانان را به مبارزه طلبیده و باید زیر فشار سیاسی قرار داده شود تا از تجاوز خود دست بردارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان بر پاسداشت روز جهانی قدس توسط مسلمانان تاکید کرد و گفت: هر سال راهپیمایی روز جهانی قدس پر شورتر از گذشته برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مدت ۳۵ سال از حضور مردم در خیابان ها در روز جهانی قدس می گذرد، خاطرنشان کرد: مردادماه سال ۵۸ امام خمینی(ره) اعلام کردند مردم در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به خیابان ها بیایند و با مردم مظلوم فلسطین همدردی کنند.

اشجری به بلند شدن فریاد مرگ بر رژیم صهیونیستی مردم تمام دنیا اشاره کرد و یادآور شد: بارزترین ویژگی روز جهانی قدس خودباوری مسلمانان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان اعلان تبری و بیزاری از قدرت های سلطه گر جهانی و دوستی با مردم فلسطین را از ویژگی های روز جهانی قدس خواند و تصریح کرد: مطالبات مسلمانان در روز جهانی قدس احیا می شود.

وی، زیر فشار گذاشتن رهبران کشورهای اسلامی و منفور شدن بیش از پیش رژیم صهیونیستی در اذهان عمومی مردم جهان را زمینه سازی برای آزادی قدس شریف عنوان کرد.

اشجری با اشاره به اینکه هر سال جنایت های رژیم صهیونیستی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بازخوانی می شود، اظهار کرد: مطالبات جهان اسلام و مسلمانان از رژیم جعلی صهیونیستی در روز جهانی قدس به نمایش گذاشته می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از راهپیمایی روز جهانی قدس در ۵۰ نقطه این استان خبر داد و افزود: مردم در ۲۹ نقطه به طرف میعادگاه های نماز جمعه راهپیمایی می کنند و در مناطقی که نمازهای جمعه اقامه نمی شود، مسیرهای مشخصی برای راهپیمایان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه مسلمانان خشم خود را از رژیم صهیونیستی غاصب در روز جهانی قدس به نمایش می گذارند، تصریح کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر رشت ساعت ۱۰:۵ دقیقه صبح روز جمعه آغاز می شود.

اشجری به مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر رشت اشاره کرد و گفت: راهپیمایی مسیر میدان شهدای ذهاب ـ خیابان امام خمینی(ره) ـ میدان فرهنگ ـ میدان مصلا با تولیت بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان برگزار می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان برگزاری راهپیمایی مسیر ورزشگاه شهید عضدی ـ خیابان نامجو ـ خیابان پرستار ـ میدان فرهنگ ـ میدان مصلا را با همکاری بسیج ورزشکاران و بسیج دانشجویی دانست و بیان کرد: سپاه پاسداران ـ میدان پاسداران ـ خیابان آزادگان ـ میدان فرهنگ ـ میدان مصلا و مسجد جامع کاسه فروشان ـ خیابان مطهری ـ میدان فرهنگ ـ میدان مصلا از دیگر مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر رشت است.

وی، نمایش وحدت و یکپارچگی جهان اسلام به ویژه ملت مسلمان ایران در موضوع فلسطین و حمایت از آرمان قدس شریف را از اهداف راهپیمایی روز جهانی قدس اعلام کرد.

اشجری با تاکید بر اعلام انزجار مسلمانان علیه رژیم جعلی صهیونیستی، خاطرنشان کرد: محکومیت حمایت سلطه گران و قدرت های شیطانی از رژیم اشغالگر قدس و تقبیح سکوت بعضی از کشورهای عربی و اسلامی در قبال جنایت های رژیم صهیونیستی از جمله اهداف برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به نمایان سازی پیوند بیداری اسلامی و آرمان آزادی قدس شریف در راهپیمایی روز جهانی قدس، یادآور شد: برجسته سازی رویکرد و راهبرد امام خمینی(ره) در طراحی و ابتکار روز جهانی قدس حائز اهمیت است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان