به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، روز گذشته نماگرهای اقتصادی تابستان 95 از سوی بانک مرکزی منتشر شد اما به سبک 5 گزارش قبلی، ارقام رشد اقتصادی از آن حذف شده بود.

27 آذر ماه خبری در خروجی بانک مرکزی بانک مرکزی منتشر شد مبنی بر اینکه رشد اقتصادی 6 ماهه اول امسال به 7.4 درصد رسیده است. در انتهای این خبر آمده بود: «گزارش مشروح در این خصوص به همراه آمارهای مربوطه متعاقبا توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اطلاع رسانی خواهد شد.»

اما در گذر زمان و با ترجیح دادن گزارش مرکز آمار ایران از سوی دولت و سخنگوی آن، این نهاد آماری گزارش خود را در قالب چند جدول منتشر کرد. البته این گزارش مرکز آمار در هزارتوی صفحات این مرکز قرار دارد و هر فردی که به سایت این مرکز مراجعه می کند، نمی تواند به راحتی این گزارش را ببیند.

همین مساله باعث شد گزارش بانک مرکزی بایکوت شود و دولت با استناد به گزارش مرکز آمار ایران رشد اقتصادی 6 ماهه اول امسال را 6.5 درصد و رشد اقتصادی بدون احتساب نفت را 4.5 درصد اعلام کند.

با وجود مخفی کاری های دولت، جزئیات رشد اقتصادی 6 ماهه اول سال 95 براساس محاسبه بانک مرکزی، به دست خبرنگار ما رسید که جزئیات آن از این قرار است:

%image_alt%

به گزارش فارس، همانطور که در جدول بالا قابل مشاهده است، رشد اقتصادی کشور در شش ماهه اول امسال با احتساب نفت 7.4 درصد و بدون  احتساب نفت 0.9 درصد است.

از زمان اعلام نرخ رشد اقتصادی 7.4 درصد تاکنون رقم محاسبه شده بانک مرکزی از رشد اقتصادی بدون نفت منتشر نشده است که با توجه نرخ به دست آمده، پاسخ به سوالات و ابهامات ماه های اخیر کاملا روشن می شود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان