به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، نصرالله پژمان فر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در واکنش به اقدام جدید ترامپ مبنی بر ایجاد محدودیت به منظور صدور روادید برای مردم چند کشور ازجمله ایران، اظهار داشت: این اقدامات آمریکایی ها فرار روبه جلوست و می خواهند مشکلاتی که با آن در کشورشان روبرو هستند را تحت تأثیر حضور شهروندان خارجی نشان دهند. لذا این گونه اقدامات فرار مقطعی از مشکلات خودشان است.

وی درادامه افزود: از سوی دیگر مسئولان ما باید به این موضوع توجه کنند که مواضع آمریکایی ها درقبال تعهداتی که امضا می کنند بستگی به منافع شان دارد، لذا هنگامی که آنها شاهد خدشه وارد شدن به منافع شان باشند از انجام تعهدات شان سر باز می زنند و از انجام آن تعهدات عقب نشینی می کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آن کسانی که آمریکا را کدخدا می دانند باید توجه داشته باشند که این کدخدا آنها را حتی به رعیت خود هم قبول ندارد، بلکه آمریکا آنها را برده خود می داند. بنابراین اگر کسی کدخدایی آمریکا را بپذیرد، حتی آمریکایی ها هم حاضر نیستند که یک رابطه حمایتی نسبت به رعیت خودشان داشته باشند.

پژمان فر تصریح کرد: آمریکایی ها کشورهایی می خواهند که کاملاً برده آنها باشند و نمونه آنها هم در منطقه کم نیست و کشورهایی مثل مصر که الان با چالش های جدی روبرو هستند و تبدیل به کشوری عقب افتاده شدند که اینها نتیجه سرسپردگی به آمریکاست.

وی با اشاره به اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا در اعمال محدودسازی صدور روادید برای شهروندان برخی کشورها ازجمله ایران، گفت: ما این همه مذاکره کردیم که نتیجه اش این باشد؟ اینکه آنها می خواهند سرسپردگی را بپذیرند، حتی فرض کنیم نتیجه قبول این سرسپردگی حل مشکلات بوده که این طور نیست، زیرا ما هم چوب و هم پیاز را خورده ایم. یعنی هم سرسپرده شدیم و هم عزت و اقتدار کشور از بین رفت و هم وضعیت کشور ما به شدت بحرانی تر شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سکوت وزارت امور خارجه در قبال اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا بسیار غلط است، ما هر موقع منفعلانه در برابر این قضایا سکوت کرده ایم، ضرر دیدیم و نتیجه سکوتی که امروز داشته ایم، نتیجه اش پایمال شدن بیشتر حقوق مردم ما بوده است.

پژمان فر گفت: در مقابل این اقدام اخیر آمریکا باید یک واکنش و پاسخ دیپلماتیک انجام بگیرد اما متأسفانه آن چیزی که مشاهده می کنیم فقط عقب نشینی و سکوت خفت بار است.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان