به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه 96، گروه ها و جریانات سیاسی فعالیت های خود را آغاز کرده اند و سرمایه گذاری ویژه آنها برای بدست آوردن کرسی های شورای شهر در کلان شهرهای کشور بیش از پیش اهمیت مضاعفی پیدا کرده است.

در این میان جریانات حامی دولت برخی شهرها را به عنوان هدف اصلی خود مشخص کرده اند که در صدر این لیست پس از شهر تهران، «مشهد مقدس» را می توان مهم ترین هدف آنها معرفی کرد.

پیروزی قاطع اصولگرایان در انتخابات 7 اسفند 94 و راهیابی 5 کاندیدای اصولگرا از این شهر به مجلس شورای اسلامی برای اصلاح طلبان و برخی حامیان دولت تلخ بود به طوری که یکی از تئوریسین های معروف این جریان در اظهاراتی عجیب مدعی «تقلب» در انتخابات این شهر شد.

بر همین اساس از هفته های اخیر تحرکات گسترده ای از سوی برخی جریانات نزدیک به دولت برای در دست گرفتن همه کرسی های شورای شهر در مشهد آغاز شده  تا بتوانند بار دیگر افرادی که عملکرد های ناموفقی در مدیریت شهر مقدس مشهد داشته اند را به جایگاه شهرداری این کلانشهر بازگردانند.

بر اساس گزارشات رسیده، جریان حامی دولت با محوریت «محمد پژمان» شهردار سابق مشهد رایزنی های خود را در این راستا آغاز کرده و قصد دارند تا بار دیگر مدیریت شهری مشهد را در دست بگیرند.

«محمد پژمان» که دوره شهرداری وی در مشهد مقدس با حاشیه های فراوانی همراه بوده و منجر به تشکیل پرونده های مختلفی در سازمان بازرسی گردید، در شهریورماه 1392 پس از برکناری از سوی شورای شهر مشهد، از طرف عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به «ریاست سازمان ملی زمین و مسکن» منصوب شد.

ناکارآمدی محمد پژمان در مدیریت شهری قطب مذهبی کشور فقط محدود به رها کردن مدیریت شهری و بر جای گذاشت میراث بدهی   3500 میلیارد تومانی برای شهردار بعدی نبود بلکه در مرداماه 1393، خلیل موحدی، عضو شورای شهر مشهد از مفتوح بودن پرونده اختلاس گفت و تاکید کرد: «مدیریت سابق [شهرداری] به 700 میلیارد تومان اختلاس متهم است و این پرونده از سال گذشته در دادگاه در جریان است؛ بنده با مدیرکل دادگستری خراسان رضوی دو جلسه داشتم و ایشان اعلام کردند این پرونده در دادگاه پیگیری می شود»

 

%image_alt%

 

در واقع معاون سابق عباس آخوندی شهر مشهد را در آستانه یک ورشکستگی تمام عیار قرار داد و مجموع اقدامات وی باعث شد تا بسیاری از گزینه های شهرداری مشهد با مشاهده اوضاع وخیم آن انصراف داده و حاضر به پذیرش این سمت نشوند تا در نهایت «صولت مرتضوی» با پذیرش این مسئولیت به مشهد رفت تا ضمن جبران برخی کاستی ها در مشهد، چهره این شهر را کارآمد کند.

اما این موفقیت اصولگریان در اداره مشهد و نتیجه انتخابات 7 اسفندماه مجلس شورای اسلامی به مذاق دولت و حامیان آن خوش نیامده و باعث شده تا برای بازگشت به مدیریت شهری آن به تحرکات گسترده ای دست بزنند.

تیم مدیریتی «محمد پژمان» که از اردیبهشت ماه امسال از ریاست سازمان ملی مسکن کنار رفته، فعالیت های خود را آغاز کرده و بر آن شده تا با حمایت دولت کاندیداهایی را تحت عنوان «لیست نجات» در انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد در اردیبشهت 96 مدیریت کرده و بار دیگر، مدیریت شهرداری مشهد را بدست بگیرد.

بر همین اساس با تشکیل جلسات مختلفی از کاندیداهای ناکام مجلس دهم مشهد تقاضا شده تا امکانات خود در انتخابات پیش رو برای حمایت از لیست به اصطلاح «نجات» به میدان بیاورند.

همچنین برخی چهره های اصلاح طلب و نزدیک به دولت قرار است در لیست طراحی شده این جریان در انتخابات شورای شهر مشهد، حضور داشته باشند.

یکی از راهکارهای طراحی شده ایران جریان با محوریت تخریب مدیریت فعلی شهر مشهد، متهم کردن شورای شهر و شهردار مشهد به سیاسی کاری و عدم آشنائی با اداره شهر، دنبال می شود.

این در حالی است که بسیاری از صاحب نظران و کارشناسان و مقامات ارشد با مشاهده حجم فعالیت های انجام گرفته از سوی مدیریت فعلی شهر مشهد به ویژه در حاشیه این شهر، میزان این فعالیت ها را بی سابقه خوانده اند.

مشخص نیست مدیریت سابق مشهد که زمزمه ها از باز بودن پرونده های تخلف دوران وی در نهادهای بازرسی و نظارتی کشور خبر می دهد، با چه هدفی برای تصاحب دوباره آن خیز برداشته است؟

گفتنی است در روزهای آینده جزئیات جدیدی از طراحان اصلی پروژه تخریب مدیریت شهری مشهد و برنامه های آنان در ماه های پیش رو را منتشر خواهد شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان