به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مهرداد بائوچ لاهوتی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، به تشریح مدیریت مجموع عوامل استان در برخورد با برف اخیر پرداخت و اظهار داشت: وقتی که یک حادثه یا بحرانی که رخ می دهد همه ی مردم و مسئولین باید کمک کنند چون مسئولین به تنهایی قادر به رفع بحران نیستند.

وی، با بیان اینکه مردم در مواقع بحران باید همکاری کنند، افزود: تصور کنید یک مرتبه ۸۰ سانتی متر برف بر زمین نشست و تمام جاده ها، معابر و کوچه ها بسته شد و در همین شهر رشت اگر ۵۰ دستگاه لودر یا گریدر هم داشتید و در عین واحد هم مشغول فعالیت می شدید، باز هم نمی توانستید در روز نخست همه ی برف ها را از سطح زمین جمع و اوضاع را مدیریت کنند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت بحران در استان خوب بوده و من نمره قابل قبولی می دهم، گفت: برخی از دوستان ما در خانه ها و در جاهای گرم نشستند و بعد هم آمدند انتقاد کردند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضمن تشکر از مدیر عامل شرکت نفت گیلان بابت اینکه جایگاه های استان همه از نعمت بنزین برخوردار بودند، اظهار کرد: باید گفت در این روزهای بحران، گاز شهری ما قطع نشد که این نشان دهنده تدبیر مسئولان امر است.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس با اشاره به اینکه در شب حادثه باد شدیدی داشتیم و در جریان باد یک مقدار در حوزه برق رسانی مشکل پیش آمد، افزود: میزان قطعی برق به نحوی بود که در کوتاه ترین زمان با بکارگیری تمامی نیروها سعی بر وصلی شبکه برق شد منتها حجم قطعی آنقدر زیاد بود که عملیات امداد رسانی در برخی از مناطق یک روز و در مناطق دیگر به دو روز کشید که مردم نگرانی هایی را نیز در این راستا داشتند.

بائوچ لاهوتی با اعلام اینکه در مجموع مدیریت خوب بود و در رأس این مدیریت من پشتکار استاندار گیلان را دیدم که شب و روز این حادثه را مدیریت کرد، اذعان داشت: هر جای دنیا اگر حادثه ای رخ دهد اینطور نیست که برای هیچ کس مشکلی پیش نیاید اما باید گفت که خوشبختانه این حادثه منجر به از بین رفتن جان کسی نشد که این نشان دهنده نقطه مثبت مسئولین است که من به نوبه خودم از زحماتشان تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه اکنون کمتر جایی را داریم که مشکل داشته باشند، مطرح کرد: اگر هم جایی مانده شاید مسدود بودن جاده های ییلاقی ما باشد که این اجتناب ناپذیر است و مردم آن مناطق نیز آمادگی مقابله با بحران را تا چند روز پس از حوادث را به دلیل تجاربی که کسب نموده اند، دارند.

نماینده مردم لنگرود با تاکید بر اینکه همت باید در تسریع خدمات رسانی بیشتر شود، افزود: ما امیدواریم که حادثه ای در گیلان رخ ندهد و اگر خدای نکرده هم گیلان دچار حادثه شد، مسئولین بتوانند با سرعت بیشتری به مردم خدمات رسانی کنند.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان