به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، علی نیکزاد در مراسم گرامیداشت دهه فجر در مسجد چهارمردان قم اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن با توطئه و دسیسه علیه ملت به ویژه به راه انداختن جریان فتنه و اهانت به همه مقدسات کشورمان اهداف خود را دنبال کرد.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای افزود: رهبر انقلاب اجازه مذاکره با آمریکایی ها را دادند تا به همگان اثبات شود که آن ها با بغض همیشگی نسبت به انقلاب و شیعیان، خوی استکباری خود را رها نکرده و از دشمنی با ملت ایران دست بر نمی دارند.

وزیر سابق مسکن و شهرسازی با اشاره به مزخرف دانستن مسکن مهر از سوی وزیر راه و شهرسازی، بیان کرد: بعید می دانم حتی یک نفر عاقل از این ادبیات که مسکن مهر را "مزخرف" بدانند خوشش بیاید و اگر مسکن اجتماعی بهتر از مسکن مهر بود، دولت آن را اجرا می کرد و ما هم آن ها را دعا می کردیم.

نیکزاد با بیان اینکه براساس واقعیت های موجود در جامعه حوزه مسکن تا سال 96 هم از رکود خارج نمی شود، بیان کرد: حوزه مسکن اگر کمی رونق بگیرد برای بسیاری از مشاغل مستقیم و غیرمستقیم، اشتغالزایی می شود.

وی با بیان اشاره به مشکل بیکاری در جامعه افزود: نرخ بیکاری در دولت نهم و دهم همواره نزولی بود، اما در دولت یازدهم این آمار همواره در حال افزایش است.

وزیر سابق مسکن و شهرسازی با اشاره به لزوم توجه دولت به مشکلات جامعه بیان کرد: امروز حوزه مسکن رکود شدیدی پیدا کرده و نقدینگی در جامعه در دولت یازدهم افزایش بسیار چشمگیری داشته است.

نیکزاد با ارائه گزارشی از اقدامات دولت نهم و دهم در حوزه حمل و نقل و مسکن عنوان کرد: ادغام دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی کار شایسته ای بود که انجام شد و در این 8 سال بیش از 60 هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و راه آهن ساخته و تحویل شد.

وی تصریح کرد: اگر با همان روند به کارها ادامه می دادیم ماهانه پروژه های بزرگی برای افتتاح در کشور وجود داشت، در حالی که در دولت یازدهم هیچ استانی به جز 21 استان قبلی به وسیله آزادراه و بزرگراه و راه آهن به هم متصل نشده اند.

وزیر سابق مسکن و شهرسازی در رابطه با اجرای پروژه منوریل در قم، افزود: این پروژه در شورای عالی ترافیک به تصویب رسید و 20 میلیارد تومان هم اعتبار برای آن اختصاص پیدا کرد و اگر با اهتمامی که در دولت قبل وجود داشت، کار ادامه پیدا می کرد پروژه ارزشمندی بود که مشکلات ترافیکی قم را حل می کرد و ما در آن زمان با دید مثبت و ذخیره آخرت به این پروژه نگاه می کردیم.

نیکزاد با بیان اینکه نوسازی ناوگان هواپیمایی خوب است، اما براساس سندهای بالادستی اولویت با راه آهن است، گفت: در ابتدای دولت نهم 144 هواپیما در کشور وجود داشت و انتهای دولت دهم 224 هواپیما را تحویل دادیم، متأسفانه امروز یک هواپیما آمده است و وزیر و بسیاری از مسئولان و نمایندگان بدون درنظر گرفتن شأن ملت ایران برای رونمایی آن رفته بودند و واقعاً ورود یک هواپیما جای ذوق کردن ندارد.

وی با بیان اینکه دولت نهم و دهم چند برابر دولت هفتم و هشتم فعالیت کرد، بیان کرد: متاسفانه در دولت یازدهم بسیاری از پروژه هایی که می توانست در کشور بسیار مفید و مؤثر باشد از دستور کار کنار رفت.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان