به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، هم زمان با هفتمین روز از دهه فجر با حضور مسئولان این شهرستان فاز اول مزار سردار شهید «حسین املاکی» در کولاک محله لنگرود افتتاح شد.



 



فاز اول مزار سردار شهید حسین املاکی در کولاک محله در مساحت 108 مترمربع و با 160 میلیون تومان اعتبار که شامل اجرای فونداسیون، ستون و تیر فلزی، کاشی کاری و اجرای نمای زیر گنبد، اجرای نمای داخلی و خارجی با آجر و کاشی، نورپردازی، محوطه سازی و اجرای گلدان و سکوی پیرامونی است.



 



تأسیس موزه، زائرسرا، سویس بهداشتی، فضای تفریحی، نمازخانه جهت ایجاد فضای گردشگری و دفاع مقدس در فازهای دوم و سوم این پروژه قرار دارد که برای اجرای آن 1 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.



 



سردار شهید حسین املاکی در شب عاشورا سال هزار و سیصد و چهل، در روستای کولاک محله، شهرستان لنگرود در خانواده ای مذهبی و کشاورز دیده به جهان گشود و سرانجام این دلاور شجاع اسلام در ۹ فروردین سال 1367 در عملیات والفجر ۱۰ به همراه یاران و هم رزمانش به آرزوی دیرینه ای که کسب مقام شهادت درراه حضرت دوست بود نائل آمد.



 



امام خامنه ای در وصف شهید املاکی می فرماید: ”شهید املاکی شما که توی میدان جنگ شیمیایی زدند و خودش هم آنجا در معرض شیمیایی بود، بسیجی بغل دستش ماسک نداشت، شهید املاکی ماسک خودش را برداشت بست به صورت بسیجی همراهش! قهرمان یعنی این".



[gallery columns="1" size="large" ids="75451,75452,75453,75454,75455,75456"]



انتهای پیام/

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان