به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، ششمین پاسداشت ادبیات و جهاد همراه با رونمایی از تقریظ های حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه 200 بهمن) در حسینیه امام خمینی(ره) همدان برگزار شد. این مراسم با حاشیه های جالبی همراه بود که در ادامه از منظر می گذرانید:
اینجا؛ حسینیه امام خمینی همدان
** ساعت 8:30 است و زن، مرد، پیر و جوان راهی حسینیه امام خمینی هستند و البته نه در قلب پایتخت بلکه در همدان. هنوز یک ساعت به آغاز رسمی مراسم زمان باقی است، اما اینجا شور و غوغایی به پاست.
** ابتدای درب ورودی حسینیه امام خمینی(ره) مزین به الواح است که همگی مربوط به تقریظات رهبر انقلاب در سالیان گذشته درباره کتب دفاع مقدس است. "دا"، "پایی که جاماند"، "من زنده ام" و ... ** کم کم به تعداد نفرات افزوده می شود تا جایی که حسینیه امام خمینی(ره) مملو از جمعیت در طبقه پائین و بالا می شود و دیگر جای سوزن انداختن هم نیست. تعدادی از مردم هم پشت درب اصلی تجمع کرده اند.
هوایی سرد با جمعیتی گرم
** خانواده معظم شهدا و نیز جانبازان سرافراز هم - که اساساً میزبان اصلی این مراسم هستند - حضور پر رنگی دارند  تا تقریظ مولای شان بر کتبی که  به نوعی روایت گر زندگی و زمانه آنان هم است، را از نزدیک شاهد باشند. ** هوای همیشه سرد همدان اینجا با حضور پرشور مردم، گرم شده است. مراسم ساعت 9:30 با تلاوت آیاتی از قرآن آغاز می شود و حالا مسئولان و شخصیت ها پس از دیگری در جایگاه خود قرار گرفته اند. ** قاطبه مسئولانی هم که در اینجا حضور دارند یا ربطی به شهر همدان دارند یا ربطی به فرهنگ دفاع مقدس. از فرزند قهرمان ملی همدان حاج حسین همدانی تا سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پایداران و حجت الاسلام شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه - که از پیشگامان انتشار تقریظات رهبر انقلاب است -، علی آقا محمدی عضو کنونی مجمع تشخیص - که روزگاری از مسئولان کمیته انقلاب همدان بود - هم حضور دارد. ** سخنرانی ها یکی پس از دیگری انجام می شد. سرلشکر جعفری یا به قول بچه های جنگ "عزیز جبهه ها" نیز سخنرانی می کند تا نوبت به مراسم رونمایی از تقریظ رهبر ادیب انقلاب بر کتاب اول می رسد. روایت خواندنی بهاره ضرابی زاده از خاطرات همسر سردار حاج ستار ابراهیمی؛ یعنی "دختر شینا".
 رحمت خدا بر بانوی صبور
**  «رحمت خدا بر این بانوی صبور و با ایمان و بر آن جوان مجاهد و مخلص... شهریور 91 سید علی خامنه ای». همه صلوات می فرستند، سپس از این بانوی مجاهد تقدیر می شود.
علیکم السلام؛ آقاجان
** حالا نوبت اثر حیرت انگیز "وقتی مهتاب گم شد" می رسد. قهرمانش علی خوش لفظ جانباز پرافتخار دوران دفاع مقدس است که با روایت خواندنی سردار حسام روانه بازار شده است. کلیپی از دیدار چندی پیش وی با رهبر انقلاب برای اولین بار پخش و چشم های حاضرین بارانی می شود. پس از اتمام کلیپ آقای "قهرمان" روی سن می ایستد. حضار هم به احترامش قیام می کنند.
** او از دیدار اخیرش با رهبر انقلاب می گوید "بنده حقیر به نمایندگی از همه رزمندگان و دوستان شهیدم خدمت آقا رسیدم. به ایشان گفتم این تقریظ شما شایسته فرماندهان و همرزمان من است نه من کمترین. آقا خندید و فرمودند: سلام من را به همه دوستان و همرزمان تان در همدان برسانید." مجری و حضار پس از سلام آقا یک صدا پاسخ دادند: علیکم السلام؛ آقا جان.
روایتی معصومانه از عاشقانه ای آرام و کوتاه
** تقریظ کتاب سوم مربوط به "گلستان یازدهم" خاطرات همسر سردار شهید علی چیت سازیان است که رونمایی می شود و همسر این شهید از احساس خود زمانی که رهبر انقلاب به کتاب تقریظ زدند برای حاضرین می گوید. "زهرا پناهی روا" از عاشقانه آرام و کوتاه با سردار شهید چیت ساز گفت و گفت. شاید بهترین تعبیر ممکن برای این زندگی را آقا تقریظ کردند: «این روایتی شورانگیز است از زندگی سراسر جهاد و اخلاص مردی که در عنفوان جوانی به مقام مردان الهی بزرگ نائل آمد ... راوی - شریک زندگی کوتاه او - نیز صدق و صفا و اخلاص را در روایت معصومانه خود به روشنی نشان داده است ...».
  1050 صفحه کتاب دفاع مقدس که آقا در 32 روز خواندند
** پیش از آخرین رونمایی، مختارپور معاون نشر موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای گزارشی از وضیعت نشر آثار آقا و تقریظات ایشان به کتب دفاع مقدس می دهد. در خلال سخنانش جمله را نقل می کند که برای همگان حیرت انگیز و جالب است «16 دی امسال برخی نویسندگان دفاع مقدس خدمت آقا رسیدند. کتاب های "گلستان یازدهم" و "آب هرگز نمی میرد" توسط نویسندگان آن تقدیم ایشان می شود. 2 روز پیش رهبر انقلاب تقریظشان را به این دو کتاب تحویل دادند، یعنی آقا از 16 دی تا 18 بهمن یعنی 32 روز سر جمع (به غیر از مطالعات دیگر) 1050 صفحه کتاب دفاع مقدس خوانده اند»! ** آخرین قهرمان امروز سردار سلگی است که از کتابش که روایت دوران حضور  در کسوت فرماندهی گردان 152 حضرت اباالفضل لشکر پرافتخار انصارالحسین(ع) همدان است، رونمایی می شود. همان که آقا پس از خواندن خاطراتش فرمودند انگیزه او فوق العاده است. وقتی به بالای سن آمد با انگیزه از میزان بودن حال فعلی افراد گفت و تاکید داشت با همان انگیزه ایام دفاع مقدس آماده دفاع از حریم ولایت است. ** سرانجام دقایق کمی پس از اذان ظهر این مراسم به پایان رسید. حاشیه نگاری از عباس کلاهدوز انتهای پیام/

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان